به گزارش ایرنا، صادق زنده بودی روز دوشنبه در سمینار کاربردی سازی جی آی سی در شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود:در استان بوشهر 14 هزار پست برق، 7 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و 6 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف وجود دارد.
جی.آی.اس (GIS) ابزار علمی جهت جمع آوری و کنترل اطلاعات صحیح و متنوع جغرافیایی (مکانی) و توصیفی را در صنعت برق بدست می دهد و در نهایت ابزار موثری جهت درک رابطه بین پدیده های مختلف جغرافیایی بحساب می آید .
وی افزود: در سطح فشار متوسط تقریبا صد درصد اطلاعات شبکه فشار ضعیف و مشترکین نیز حدود 50درصد ورود اطلاعات انجام شده است که تکمیل آن در دستورکار معاونت برنامه ریزی و مهندسی قرار دارد.
زنده بودی یادآورشد: برحسب اولویت در شهرستان گناوه به دلیل توریست پذیر بودن این شهرستان کل اطلاعات شبکه های فشار متوسط، فشار ضعیف و مشترکین در سیستم جی آی سی وارد شده است.
ویگفت: در شهرستان بوشهر مراحل نهایی برداشت و ورود اطلاعات فشار متوسط و ضعیف تا سطح مشترکین شبکه های امور یک و دو برق این شهرستان در حال انجام است.
زنده بودی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در حوزه پردازش اطلاعات هم اکنون با توجه به تجربه 16 ساله مکانیزاسیون با نرم افزار مدک و 8 ساله جی آی سی در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی عنوان کرد: در سیستم جی آی سی باید کاربردی سازی اطلاعات در کلیه فرایندهای کاری حوزه های مختلف نهادینه شود که این امر بدون شک مشکلات زیادی را مرتفع می سازد.
زنده بودی با اشاره به اینکه اجرایی کردن سیستم مکان یابی محله ای نیازمند زیرساخت های لازم است گفت: این سیستم در رسیدن شرکت به استراتژی و چشم انداز مدنظر خود کمک شایانی می کند.
مدیر دفتر جی ای سی شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز دراین سمینار گفت: از الزام های یک پروژه تحولی، تغییر فرهنگی است و یک پروژه تحولی باید مبنی بر فرایند انجام گیرد.
مهدی روح بخش گفت: در این عرصه راهکار تغییر فرهنگ، اعتقاد مدیران، فرایند کار ساختاری، یادگیری گروهی فناوری و تکنولوژی از الزام های آن به شمار می رود.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.