به گزارش ایرنا، به نقل از روبط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، علی محمدی روز شنبه اعلام کرد:قرارداد طرحهای توسعه منابع آب استان به ارزش هشت هزار میلیارد ریال است که تمام زیرساختها و طرحهای توسعه ای منابع آب استان حیات دوباره می یابند.
وی ادامه داد: مهمترین و بزرگترین قرارداد جاری بخش تامین آب استان بوشهر به مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت سد مخزنی دالکی منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
محمدی اضافه کرد:علاوه بر سد دالکی که بر روی رودخانه دالکی ساخت آن شروع شده است، سدهای باغان و دشت پلنگ نیز به ترتیب بر روی رودخانه های باغان و دشت پلنگ از حوزه آبریز مند از نوع سد های بتنی غلطکی در حال ساخت است که علاوه بر حقابه های کشاورزی و نیاز زیست محیطی، در مجموع 45 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز آشامیدنی و صنعت مناطق جنوب استان را تامین می کنند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: ساخت سد خائیز اهرم نیز با مخزن 15 میلیون مترمکعب برای تامین آب بخشی از نخیلات شهرستان تنگستان بر روی رودخانه خائیز اهرم، که از محل اعتبارات 36 اصلاح قانون بودجه تامین اعتبار شده است، در حال طی کردن مراحل شروع عملیات اجرایی آن هستیم.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مطالعه خط انتقال آب از سد های باغان و دشت پلنگ برای تامین آب آشامیدنی و صنعت جنوب استان به پایان رسیده است پس از اینکه پیشرفت اجرایی سدهای یاد شده به مرحله مطلوب رسید عملیات اجرایی خط انتقال آب با اعتباری بالغ بر یکهزار و800 میلیارد ریال درسال جاری آغاز می شود.
وی با اشاره به دریافت مصوبه کمیسیون ماده 23 در پایان سال گذشته درخصوص اجرای سد باهوش گفت: تلاش می شود در سال جاری پس از تامین اعتبار، عملیات اجرایی این سد نیز آغاز شود.
وی یادآورشد: اولویت های کاری این شرکت اجرای طرحهای نیمه تمام، سرعت بخشی در عملیات اجرایی سدها و تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است.
محمدی اظهار کرد: تامین آب مطمئن آشامیدنی، صنعت، حقابه کشاورزی و کنترل مدیریت سیلاب از جمله هدفهای این طرحهاست.
محمدی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' افزود: اجرای این طرحهای بزرگ و زیر بنایی افزون براینکه نقش مهمی درتامین آب مطمئن و پایدار برای استان دارد حیات دوباره ای به صنعت 'تولید و اشتغال' در استان نیز می بخشد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.