به گزارش ایرنا، مرضیه گرد روز دوشنبه در سی و سومین آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر افزود: میزان مشارکت مردم در مدارس غیردولتی با 3.2درصد افزایش امروز به بیش از 11 درصد رسیده است.
وی در باره ثبت نام مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی 96- 97 اظهارکرد: با توجه به تصویب دائمی شدن قانون اداره مدارس غیردولتی یکی از بندهای آن قانون اجرای الگوی شهریه است که موسس با توجه به امکاناتی که دارد اطلاعات مورد نیاز را وارد سامانه می کند.
گرد بیان کرد: برهمین اساس سامانه شهریه کل استانها جمع آوری شده و باید در کارگروه شورای نظارت استانها تائید شود و اگر این قیمت ها واقعی دیده شود به طور یقین اعداد و رقم شهریه متناسب با آنچه ارائه می دهند، تصویب می شود.
وی گفت: همچنین موسسان معترض نیز می توانند در مدت 20 روز اعتراض خود را به کمیته تخصصی ارائه کنند.
وی بیان کرد: تلاش می شود با نظارت شورا و حوزه آموزش و پرورش امسال مشکلی درزمینه ثبت نام به وجود نیاید.
گرد، درباره مشکلات فرهنگیان گفت: دولت یازدهم نیز همانند دیگر دولتها با همکاری مجلس شورای اسلامی تلاشهای خوبی برای کاهش مشکلات فرهنگیان انجام داده است.
رئیس سازمان مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش افزود: با این وجود با توجه به محدودیت سرمایه کشور هنوز مشکلاتی دربخش معیشت فرهنگیان وجود دارد که تلاش می شود با گام بندیهای مناسب اختلاف موجود بین حقوق معلمان و سایر قشرها بتدریج جبران شود.
وی تاکید کرد: تلاش دولت مبنی بر ارتقای شان و منزلت مادی معلمان همانند شان و منزلت معنوی آنان است.
گرد بیان کرد: با توجه به اینکه معلم محوری و مدرسه محوری و کیفیت بخشی مدرسه براساس سند تحول بنیادین از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است.
وی گفت: هرقدر تقسیم کار ملی انجام شود بار و فشار از حوزه اجرای آموزش و پرورش کاهش می یابد و این تاثیر در وضعیت معیشتی معلمان تاثیر گذار خواهد بود.
گرد افزود: هرجامعه ای که نیازمند توسعه است به انسان توسعه یافته ای هم نیاز دارد و این توسعه تنها با همت معلمان محقق می شود.
وی گفت: حضور مردم در کنار آموزش و پرورش در حوزه مدرسه یاری و مدرسه سازی در ایجاد عدالت آموزشی بسیار ضروری است.
استاندار بوشهر گفت: اگر جامعه ای فرهیخته می خواهیم باید اصل و محور کار براساس انسان سازی باشد.
مصطفی سالاری افزود: جامعه از معلمان انتظار دارد آینده جامعه را بهتر از دیروز رقم بزنند.
وی با بیان اینکه هیچ اقدامی بهتر از آموزش و پرورش آینده را تضمین نمی کند، اظهار کرد: استانهایی که به آموزش عمومی اهمیت داده اند بهتر و بیشتر در امور کشور اثرگذار هستند.
سالاری بیان کرد: جامعه از ما انتظار دارد انسانهای فرهیخته ای تحویل جامعه بدهیم و این کار تنها با همت معلمان امکان پذیر است.
استاندار بوشهر گفت: علاوه بر آموزش باید به بخش پرورش و آموزش مهارتهای زندگی به نسل آینده نیز توجه کرد.
وی همچنین برایجاد فضای خلاقیت و ابتکار برای انجام کارهای بزرگ توسط دانش آموزان تاکید کرد.
سالاری با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان از محل 12درصد عوارض آلایندگی در روستاها گفت: تلاش می شود این طرح امسال با همت شهرداریها نیز اجرا شود.
وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی توجه جامعه به امر آموزش و تعلیم و تربیت بیان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود همه تلاشهای انجام شده برای قشر فرهنگی ولی هنوز این قشر با مشکلاتی روبه رو هستند.
ناصرکرمی افزود: اگر مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و معلمان احصا شود و هر سال تنها به یکی از آنها پرداخته می شد امروز با مشکلات کمتری روبه رو بودیم.
وی با بیان اینکه هر هزینه ای در آموزش و پرورش سرمایه گذاری تلقی می شود تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات جامعه فرهنگی دوراندیشی برای آینده است.
کرمی، برضرورت توجه به معیارهای جهانی، ارزشها و تقویت مهارتهای زندگی برای دانش آموزان تاکید کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.