به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز یکشنبه در نشست با کارگروه مدیریت بحران کمیته امداد استان بوشهر افزود: پس از حادثه سیل اواخر سال گذشته 727 خانوار زیرپوشش در هفت شهرستان دچار خسارت شدند، که در قالب بیمه حوادث برای آنان تشکیل پرونده جبران خسارت شد.
وی با بیان اینکه پرداخت این خسارات در 2 مرحله انجام می شود، ادامه داد: پرداخت غرامت باقیمانده خانوارهای مددجوی خسارت دیده در مرحله دوم انجام خواهد شد.
لطفی افزود: طرح بیمه حوادث غیرمترقبه و سوانح طبیعی برای منازل و وسایل زندگی مددجویان یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد است که در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، منازل و وسایل زندگی همه مددجویان اعم از شهری و روستایی تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه و سوانح طبیعی از جمله آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، توفان و سایر بلایای طبیعی قرار گرفت.
لطفی بیان کرد: میزان خسارت پرداختی به ازای هر ساختمان برای مددجویان ساکن شهرها350 میلیون ریال و برای خانوار های روستایی 200 میلیون ریال و خسارت اسباب منزل نیز در شهرها 150 میلیون ریال و در روستاها 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: شرکت بیمه گر موظف است در صورت بروز حادثه مبلغ خسارت وارده را به کارشناسان مدیریت بحران که در هر منطقه و استان مشخص شده اند، پرداخت و آنها نسبت به بازتوانی خانواده آسیب دیده اقدامات لازم را انجام دهند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.