مرتضی بحرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از نیمه دوم سال 95 و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت های بهداشتی، پایش و نمونه برداری های لازم انجام و آزمایش ها و تست های پی سی آر روی نمونه صورت پذیرفت تا در نتیجه محصولی با بیشترین اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی به سایت پرورشی ارسال شود.
وی اظهار کرد: در بحث استخرهای پرورشی نیز صدور مجوز آماده سازی لازم وابسته به رعایت تمام ضوابط بهداشتی مورد تائید کارشناسان ناظر دامپزشکی و شیلات استان است که پس تائید اکیپ نظارت بهداشتی، مجوز لازم برای فعالیت استخر های پرورش میگو صادر می شود.
بحرانی گفت: با توجه به بروز بیماری لکه سفید میگو در 2 سال گذشته در استان بوشهر و آلودگی احتمالی منابع وحشی و بقایای ویروس یاد شده در طبیعت توجه، اهتمام و اقدام های پیشگیرانه از ضرورت های دوره پروش است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: به هرحال خطر بروز بیماریهای نوظهور در صنعت پرورش میگوی جهان مانند بیماریهای ای اچ پی، آ اچ پی ان دی و سندروم مرگ ناگهانی نباید دور از انتظار باشد.
بحرانی گفت: انتظار می رود پرورش دهندگان با رعایت مواردی همچون ارتقای سطح مدیریت سایت های پرورشی، رعایت اصول امنیت زیستی، تراکم در ذخیره سازی، تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کننده های سیستم ایمنی آبزی، گزارش دهی بموقع موارد احتمالی تلفات برای تشخیص سریعتر و اقدامهای پیشگیرانه آن سال زراعی موفق و با تولید با کیفیت و کمیت مناسبی را برای این صنعت رقم بزنند.
در استان بوشهر سالانه 10 تا 14 هزار تن میگوی پرورشی تولید می شود که بیش از 60 درصد کل تولید این آبزی پرورشی را در کشور شامل می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.