به گزارش ایرنا، شبکه های اجتماعی باتوجه به اینکه به عنوان ارزان ترین و راحت ترین رسانه در دسترس برای هر فرد در هر موقعیت و شرایطی فراهم کرده که بدون دغدغه، نظر و عقیده خود را به دیگران بیان کند.
دراین ارتباط، فضاهای مجازی به عنوان بهترین وسیله ارتباطی و تبلیغاتی تحت الشعاع انتخابات پیشرو قرار گرفته و در اقدامی که مشخص نیست قانونی است یا نه، برخی حامیان نامزدهای شوراها اقدام به ایجاد گروه هایی تحت عنوان حامیان کرده اند و سعی می کنند حداکثر اعضا را جذب و افزایش دهند.
درحالی که تبلیغات رسمی نامزدهای نهایی داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه تعیین شده، جنب و جوش و فعالیت های انتخاباتی شتاب گرفته که راه اندازی پویش حامیان در فضای مجازی تلگرام از مهم ترین آنهاست.
در این گروهها حجم بالایی از پیام ها منتشر می شود که خود نامزد ها نیز چندان هم وقت نمی کنند که محتوای آنها را بررسی کنند و چه بسا ممکن است تاثیرات خوب و بدی بدنبال داشته باشد.
این کانال ها، با ارایه برنامه ها و توانمندی های نامزدهای موردحمایت خود، سعی می کنند ازسویی زمینه های لازم را برای جذب آرای بیشتر رای دهندگان به سود کاندیداهای خود رقم زده و ازسویی میزان مشارکت مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنند.
دراین میان آنچه مشاهده می شود مخاطبانی در این کانالها بصورت خواسته یا ناخواسته عضو می شوند که ممکن است به مذاق برخی خوش و برخی خوش نیاید.
با راه اندازی این کانالها مخاطبانی که به عضویت در آمدند در طول شبانه روز شاهد حجم عظیمی از پیام هایی هستند که توسط حامیان نامزدها انتشار می یابد.
در واقع هر کاربر فضای مجازی هر گاه سری به گوشی خود می زند کانال و گروه جدیدی را با نام های مختلف مشاهده می کند و بدون اینکه آنان خبردار شوند در این گروه ها عضو و مجبورند چند صباحی دندان روی جگر گذاشته و برخی بخاطر فامیلی، آشنا بودن و دوست بودن با آنان باشند و برخی کنار رفته و تعدادی نیز با کنجکاوی پیام های ردوبدل شده را رصد می کنند.
دراین کانالها علاوه بر اینکه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری با گذاشتن اخبار و لینک های مربوط به آن نیز در کنار معرفی نامزدهای شوراها انجام می شود، استفاده از استیکرهای تبلیغاتی برای معرفی داوطلبان شرکت کننده مشاهده می شود.
این روش از جمله شیوه های جذاب و متنوع تبلیغاتی حامیان است که در آن روزانه پیام‌ها و تصاویر به اشکال مختلف در کانالهای راه اندازی شده به چشم می خورد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.