به گزارش ایرنا، هنرمندان بوشهری دیدگاه های مختلفی برای مشارکت در انتخابات مطرح کردند که نقطه اشتراک و اهمیت آن حضور حداکثری در انتخابات به عنوان عرصه تعیین سرنوشت و سپردن امور اداره کشور و آبادانی شهرها و روستاها به دست افراد کاردان است.
آنان خواسته های خود از رئیس جمهوری آینده را حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری، کمک به اشتغال بویژه برای هنرمندان و تامین مسکن افراد بی سرپناه عنوان کردند.
یکی از هنرمندان بوشهری گفت: هنرمندان مثل همیشه در این انتخاباتهمگام و همصدا با مردم پای صندوق های رای حاضر می شوند تا برگ زرین دیگری از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم بزنند.
جواد صداقت افزود: حضور هر فرد پای صندوق های رای به مثابه ضرب المثل معروف 'قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود' است که در نهایت تک تک همین رای مردم می تواند دریایی خروشانی از حضور را به نمایش بگذارد.
وی گفت: هنرمندان نیز مثل همه قشرهای جامعه انتظاراتی از رئیس جمهوری آینده دارند که مهم ترین آن بکارگیری افراد مرتبط با مقوله های فرهنگی در راس کار امور مربوط به این حوزه است.
صداقت ادامه داد: حضور هنرمندان در انتخابات بیش از هر چیز کمک به اعتلای فرهنگ و پیشرفت کشور است و بر همین اصل ما هنرمندان نیز می خواهیم برای انتخابات فرارو یک حضور حماسی را رقم بزنیم و در سایه این حضور شکوه و بزرگی ملت ایران را به رخ همگان بکشیم.
هنرمند پیشکسوت بوشهری گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک افتخار ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود که امید است در 29 اردیبهشت ماه شاهد تحقق این مهم با حضور پررنگ مردم باشیم.
ایرج صغیری افزود: حضور مردم در عرصه انتخابات و انتخاب یک کاندیدای اصلح بیش از اینکه افتخاری برای نظام باشد نشان از عشق و علاقه مردم به کیان و سرزمین خودشان است.
وی گفت: در قبال این حضور رئیس جمهوری اینده نیز باید در اجرا برنامه های حوزه فرهنگ و هنر اهتمام جدی داشته باشد.
دیگر هنرمند بوشهری گفت: مردم و بویژه قشر هنرمند خواهان رئیس جمهوری هستند که میان مردم رفته و شنونده مشکلات و نارسایی آنها باشد.
بابا خان محمدی ادامه داد: مردم در نظام جمهوری اسلامی همواره همگام و همصدا هستند و در مقابل دولتمردان نیز باید خود را در کنار مردم و برای آنها بدانند.
وی تاکید کرد: در صورتی که در جامعه حمایت مناسبی از قشر هنرمند صورت نگیرد شاید زمانی برسد که دیگر وی توان هنرنمایی خود را از دست داده و دیگر هنرمندی برای ارائه هنر وجود نداشته باشد.
خان محمدی افزود: با توجه به اهمیت مقوله هنر و تاثیر که در افزایش شور، شعور، فهم، ادب و کمال جامعه دارد نادیده گرفتن آن ممکن است جامعه را متحمل آسیب های فراوانی کند.
وی در ارتباط با ضرورت حمایت از موسیقی سنتی در عرصه هنر گفت: در این عرصه نباید شرایطی باشد که هنرمندان در خانه نشسته و گرد و غبار گذر زمان ساز وی را به فراموشی بسپارد.
دیگر هنمرمندی بوشهری گفت: حضور در انتخابات می تواند مصداق کامل تعیین سرنوشت مردم جامعه باشد که این سرنوشت در گرو یکپارچگی و اتحاد آنها برای حضور در پای صندوق های رای رقم می خورد.
حسام حق پرست افزود: در این بین آنچه بیش از هر چیزی مهم است مقوله انتخاب و انتخاب شونده است که دقت در آن حائز اهمیتی فراوان است.
وی ادامه داد: نزد اهالی فرهنگ و هنر آنچه که حائز اهمیت است پرداختن به مقوله حمایت از تولیدات هنری است که این موضوع علاوه براینکه کمکی برای معیشت هنرمند است جامعه از اثرات افزایش تولیدات فرهنگی و هنری کسب سود خواهد کرد.
رئیس انجمن خانه عکاسان استان بوشهر گفت: در این برهه حساس زمانی هنرمندان بدون شک همگام با مردم برای صیانت از آرمان های نظام جمهوری اسلامی به صحنه خواهند آمد.
محمود صادقی بیان کرد: هنرمندان قشری زیادی از مردم را شامل می شوند که می توان از این ظرفیت بخوبی برای جهت دادن به حضور پررنگ مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات مهم فرارو استفاده کرد.
وی انتخابات را عرصه ای برای استقلال کشور و آگاهی آن دانست و افزود: در این انتخابات با حضور خود علاوه بر اینکه می توانیم مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام بزنیم، جایگاه خود در عرصه بین الملل را تثبیت می کنیم.
صادقی گفت: به دنبال این حضور هنرمند نیز یک سری خواسته ها دارد که در این بین حل مشکل اشتغال، بیمه آنها و همچنین حل مشکل مسکن جوانان در راس قرار دارد.
انتخابات دورازدهیمن دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهی اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر برگزاری می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.