دکتر علی زکی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح تحول در حوزه بهداشت با هدف گسترش عدالت در سلامت، ارتقای کیفیت، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی در حال اجرا شدن است که شهرستان گناوه نیز از فواید آن بهره مند شده است.
وی اظهارکرد: یکی از بسته های خدمتی این طرح، برنامه ارایه مراقبت های اولیه سلامت در قالب گروه های سنی مانند کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در شهرها و روستاهاست که با هدف افزایش پوشش و بهره مندی از خدمات مراقبت های اولیه اجرا شده است.
مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت از مجموع جمعیت 22 هزار و 714 نفری قشر نوجوان این شهرستان، تاکنون 15 هزار و 305 نفر معادل 67 و نیم درصد، طبق برنامه تحول درحوزه نظام بهداشت تحت معاینه و مراقبت سلامت قرار گرفتند.
زهره بهمیاری، افزود: در اجرای این طرح، معاینه نوجوانان مطابق با برنامه زمانبندی شده در طول سال تحصیلی 95- 96 توسط پزشکان معاینه صورت گرفته است.
وی گفت: ارزیابی قد، وزن، رفتارهای پرخطر، سنجش بینایی، شنوایی، اندازه گیری فشارخون، مراقبت دهان و دندان و واکسیناسیون از عمده خدمات ارایه شده که توسط مراقبان سلامت انجام و در سامانه سیب ثبت شدند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر 102 هزار نفر جمعیت دارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.