به گزارش ایرنا، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان به نقل از سروان حسین آبادی در کارگاه آموزشی سوانح وحوادث افزود: فرهنگ ترویج استفاده از کلاه ایمنی باید از ادارات شروع شود تا در بین موتورسواران نهادینه و به آثار و مزایای آن بخوبی پی ببرند.
وی گفت: در بحث فرهنگ سازی و موضوع سوانح و حوادث ترافیکی همه ارگان ها باید دست به دست هم دهند تا شاهد قانون مندی جامعه باشیم.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی موتورسواران است.
علیرضا یوسفی افزود: سالانه شاهد صدمات ترافیکی بسیاری هستیم که آمار قابل توجهی از آن مربوط به موتور سواران است.
وی بیان کرد: استفاده از کلاه ایمنی و رعایت آئین و مقررات راهنمایی و رانندگی از مهم ترین اقدام برای پیشگیری از صدمات ناشی از حوادث ترافیکی است که موتور سواران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پارسال یکهزار 404 مورد سوانح و حوادث در گناوه رخ داد که از این تعداد 437 مورد مربوط به سوانح و حوادث ترافیکی بود و و منجر به جرح و صدمات شدیدی شدند.
سید مجید موسوی افزود: ازاین مجموع تعداد 259مورد مربوط به حوادث خودرو سواران، 154 مورد مربوط به موتور سواران و 24 مورد نیز مربوط به سوانح و حوادث عابر پیاده بود.
وی با اشاره به اینکه مجموع کل سوانح و حوادث سال 95 نسبت به مشابه سال 94 کاهش داشته است، گفت: در سال 94 تعداد این سوانح یکهزار و 626 مورد بوده که در سال 95 به یک هزار و 404 فقره کاهش یافت.
در پایان این کارگاه که در شبکه بهداشت ودرمان گناوه برگزارشد، تعدادی کلاه ایمنی بین شرکت کنندگان توزیع شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.