به گزارش ایرنا، آنان افزودند: انتخابات فرصتی برای تغییر و تحول مسیر سیاسی کشور است و در این ارتباط حضور قشرهای مختلف از جمله دانشگاهیان در این عرصه مهم و ضروری است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به نقش فضای مجازی در دسترسی سریع و آسان مردم به اطلاعات، رعایت اخلاق انتخاباتی در این فضا ضروری است.
عبدالمجید مصلح افزود: فضای مجازی محیط مناسبی برای دسترسی بموقع مردم به اطلاعات است در همین راستا آنچه اتفاق می افتد باید بدون تخریب، تهمت و دروغ پراکنی در این فضا باشد.
مصلح اظهار کرد: با کارکرد درست و صحیح فضای مجازی در بحث انتخابات زمینه انتخاب درست و آگاهی رسانی بهتر و سریعتر برای مردم فراهم می شود.
وی بیان کرد: جمهوریت نظام متکی به انتخابات است و انتخابات ریاست جمهوری در نوع خود بعنوان مهمترین انتخابات به شمار می رود.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: انتخابات فرصتی است که مردم باید برای تعیین مسئولان و سرنوشت کشور از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.
مصلح گفت: جامعه دانشگاهی به دلیل حساسیت در همه عرصه ها در کنار مردم حضور دارند و با حساسیت بحث انتخابات را دنبال می کنند.
وی بیان کرد: جامعه دانشگاهی برای ایجاد فضای لازم برای حضور پرشور و عقلانی کردن فضای انتخاب با ارزیابی درست از عملکردها تلاش می کند.
مصلح گفت: در همین راستا در داخل دانشگاه نیز تشکلهای مختلف دانشجویی در چارچوب مناسبی اقدام به برگزاری نشست ها، مناظره ها و تریبونهای آزاد می کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر نیز در این باره گفت: انتخابات نقشی مهم در تعیین سرنوشت کشور دارد و قشرهای مختلف مردم به فراخور دسترسی آنها به اطلاعات و برداشتهای مختلف از شرایط می توانند دست به انتخاب بزنند.
غلامرضا بحرانی افزود: انتخابات فرصتی است که دانشگاه با استفاده از این فرصت می تواند برای آگاهی بیشتر، ارتقای دانش مردم در مسیر مشارکت هرچه بیشتردر فرایند توسعه کشور گام بردارد.
وی با اشاره به نگاه جامعه نسبت به نخبگان و دانشگاهیان اظهارکرد: دانشگاهها مرجع تعیین انتخاب برای برخی دیگر از قشرهای جامعه هستند به همین دلیل این قشر وظیفه سنگین و مضاعفی برعهده دارند.
بحرانی اظهار کرد: دانشگاهها با ایجاد فضای مشارکت آگاهانه دانشجویان، استادان و کارکنان در فعالیتهای مختلف انتخاباتی نقش تاثیرگذاری در فضای بیرونی جامعه و در فضای مجازی ایفا می کنند.
وی یادآور شد: امید می رود دانشگاه پیام نوراستان بوشهر با 10 هزار دانشجوی فعال و حدود یکهزار مدرس مدعو، هیات علمی و کارمند با حضور درهمه فرایندهای مختلف انتخابات در فضای بیرونی و مجازی نقش اثرگذاری در ایجاد شور و شعور انتخاباتی داشته باشند.
بحرانی گفت: آنچه بیشتر مورد نظر است ایجاد فرصت برای شناخت واقعیت های جامعه و بالابردن قدرت انتخاب مردم از طریق ارتقای سطح آگاهی آنها نسبت به مجموعه شرایط جهان و وضعیت کشور است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر با توجه به مجموعه مناسبات و ضرورتهای توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید شخصی بعنوان رئیس جمهوری انتخاب شود که درک درستی از مناسبات کلی کشور و جهان، ضرورت ها و نیازهای اساسی مملکت داشته باشد و برای تقویت نقش جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی کمک کند.
بحرانی گفت: با توجه به اینکه استفاده از رسانه های مختلف بویژه فضای مجازی از ابزارهای مهم و اثرگذار برانتخاب مردم است از توسعه فضای آزاد و چند صدایی در محیط دانشگاهی و هم در فضای مجازی استقبال می شود.
وی تاکید کرد: براین باورهستیم که نقش دانشجویان در تقویت مشارکت هدفمند و ایجاد انگیزش قوی در آحاد جامعه با استفاده از فضای مجازی از فرصت های ارزشمند برای برگزاری انتخابات پرشور و دموکراتیک است.
بحرانی درباره تخریب برخی کاندیداها افزود: بدون شک تمرین آزادی و دموکراسی و ایجاد فضای آزاد و باز ممکن است برای برخی که از رعایت اصول اخلاقی غافل باشند وسوسه برانگیزشود.
وی یادآور شد: برخی طرفداران نامزدها ناخواسته خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را به بهانه تضعیف نادیده می گیرند.
بحرانی افزود: آگاهی و هوشیاری دانشجویان در مسیر گسترش اخلاق محوری در فضای مجازی و ارزشیابی صادقانه و بی غرض اطلاعات موجود در این فضا از رسالت ها و مسئولیت های جامعه دانشگاهی است.
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: همه باید در راستای آگاه سازی مردم اقدام و خبرها و اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند انتخابی صحیح داشته باشند.
یوسف قیصری در باره انتخاب آگاهانه افزود: براساس دین مبین اسلام اهمیت تصمیم گیری براساس مشورت جمعی و تصمیم گیری عقلایی و استخراج بهترین نظریه هاست.
وی تاکید کرد: مشورت همانند مثلثی است که یک ضلع آن آشنایی با نظریه ها، یک ضلع آن تصمیم ‌گیری به حق بالاترین مسئول و ضلع دیگر توکل به خداوند است.
قیصری اضافه کرد: این نوع انتخاب و همه ‌پرسی که برگرفته از انگیزه‌های الهی و دینی است و از طرفی مورد تائید فقیه جامع‌الشرایط قرار می ‌گیرد مورد افتخار است.
وی یادآور شد: اینگونه همه ‌پرسی و رأی اکثریت از نظر مصونیت از اشتباه و انحراف قابل مقایسه با همه ‌پرسی‌ های صوری و فرمایشی رایج در دنیا نیست و در این حالت انتخاب مردم، هم ارزش خدایی دارد و هم مایه افتخار و الگوشدن برای همه جوامع بشری است.
قیصری با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا تمام تحولات است گفت: دانشگاهیان نقشی مهم در راهنمایی و آگاه سازی قشرهای مختلف جامعه در بسیاری از زمینه ها دارند.
وی با اشاره به عصر ارتباطات افزود: اطلاع رسانی و پوشش خبری با هدف تنویرافکار عمومی یکی از کارکردهای ویژه رسانه ها بویژه شبکه های اجتماعی و مجازی است.
قیصری با بیان اینکه هر پدیده سیاسی به طور همزمان دارای فرصت ها و تهدیدهایی است گفت: دشمن با بهره گیری از تمام شیوه های نفوذ برای حضور مخرب در میان ملتهای مسلمان در پی ایجاد شکاف فکری، تشکیک عقیدتی و اختلاف نظرهای سیاسی و اقتصادی است.
وی تاکید کرد: اغتشاش آفرینی یکی از مهمترین راهبردهای دشمن برای رسیدن به هدفهای شوم خود در امر انتخابات است و همه باید برای آگاه سازی مردم اقدام و خبرها و اطلاعات صحیح را برای انجام انتخابی صحیح در اختیار آنان قرار دهند.
6043/6047** خبرنگار: موناعیدان* دبیر: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.