به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان بوشهرافزود:دراین دولت با کمترین امکانات ولی با همت و خلاقیت کارهای خوبی بویژه در حوزه بانوان انجام شد و بانوان در کنار آقایان باید از این فرصت ها به بهترین نحو بهره ببرند.
وی یادآورشد: به منظور سرعت بخشی در انجام امور باید از امکانات موجود استفاده مطلوب برد و دنبال منابع جدید برای ایجاد زیرساخت ها نبود.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باید با خلاقیت، ایده پردازی و کارآفرینی خلاء موجود بین بخش تولید و بازار مصرف را پر کرد و با استفاده از فضاهای نمایشگاهی و بهره گیری از بازارهای مصرف در شهرهای مختلف بویژه در مرکز کشور، بازار فروش خوبی برای تولیدات ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیتهای موجود در استخدام های دولتی باید زمینه لازم برای کارآفرینی و اشتغال در بخش های مختلف را فراهم کرد.
گراوند با اشاره به تشکیل مجمع بانوان کارآفرین استان بوشهر گفت: فعالیت این تشکل ها با تقویت ایده پردازی کاربردی و خلاقیت در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی که ناشی از بیکاری است، تاثیرگذار است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه ای که به نقش زنان در فعالیت اقتصادی داشته است، زمینه های مناسبی را برای فعالیت های این قشر به ویژه در بخش های اقتصادی فراهم کرده است.
فاطمه دهقانی افزود: باتوجه به نامگذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این امر،دولت بیش از گذشته بر جلب مشارکت بانوان در تولید و اقتصاد تاکید دارد.
وی اظهارداشت: براساس تفاهم نامه ای که بین معاونت زنان ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از اشتغال بانوان منعقد شده، اقدامهای خوبی در این زمینه در کشور و استان بوشهر انجام شده است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت: همچنین در راستای ساماندهی و حمایت از اشتغال و فعالیتهای اقتصادی بانون مجمع بانوان کارآفرین استان بوشهر تشکیل شده است.
دهقانی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور 9/14 درصد است، افزود: باتوجه به گشایش هایی که در اقتصاد کشور در دوره پسابرجام به وجود آمد و از طرفی در نتیجه مجموعه سیاست هایی که دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی در پیش گرفته است، نرخ مشارکت زنان در سال های آینده افزایش می یابد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر نیز گفت: بانوان بدلیل برخورداری از انگیزه بالا برای شروع پشتکار و حوصله زیاد در رسیدن به نتیجه ظرفیت بیشتری نسبت به آقایان در فعالیت های اقتصادی دارند.
مرتضی شهبازی افزود: باتوجه به افزایش میزان مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی و اشتغال هر سال میزان تسهیلات پرداختی به آنان نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به فعالیت صندوق های خرد محلی بعنوان یکی از مدل های موفق در حمایت از اشتغال بانوان یادآورشد: از 60 صندوق خرد محلی در کشور، 30 صندوق در روستاهای استان تاسیس شده است که از این تعداد 28 صندوق فعال است.
وی تاکید کرد: میزان سرمایه صندوق های خرد محلی استان بوشهر 460 میلیون ریال است و صندوق کار آفرینی امید استان بوشهر نیز چهار میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به آنها پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه امسال 40 صندوق خرد دیگر نیز در استان بوشهر راه اندازی می شود، گفت: از سال 92 تا 95 در مدل های دیگر نیز بیش از 310 میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال به بانوان استان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با بیان اینکه بازاریابی و فروش اصلی مهم در جلوگیری از انحراف تسهیلات است، افزود: اطلاع رسانی و آموزش، حلقه گمشده اشتغال بویژه برای بانوان است که فنی و حرفه ای می تواند در بخش آموزش همکاری خوبی داشته باشد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.