به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت روز معلم در جمع خبرنگاران افزود:550 میلیارد ریال کل مبلغ پرداختی به 642فرهنگی بازنشسته استان بوشهردر سال 95 تامین اعتبار شده است.
وی تصریح کرد: براین اساس مطالبات نیروهای حق التدریس شاغل به مبلغ 60 تا 70 میلیارد ریال است که تا هفته آینده تامین اعتبار می شود.
کرمی گفت: همچنین تلاش می شود هزینه های فوت، ازدواج و مرخصی کارکنان نیز به زودی پرداخت شود.
وی در خصوص جذب نیرو نیز گفت: سال گذشته 67نفر از طریق آزمون استخدامی و609نفر نیز بعنوان حق التدریس آزاد جذب آموزش و پرورش و147 نفر نیز از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.
به گفته کرمی برای سالجاری نیز953سهمیه استخدام آموزش و پرورش گرفته شده که فراخوان ثبت نام آن به زودی اعلام می شود و در مهر 96نیز 545دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.
کرمی در خصوص طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر نیز گفت: طی دو سال گذشته از زمان اجرای این طرح 100 میلیارد ریال اعتبار از محل 12 درصد عوارض آلایندگی و ارزش افزوده دهیاریهای استان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح در سال تحصیلی 94-95، برای یک هزار و 656نفر کلاس کنکور برگزار شد.
کرمی برگزاری کلاسهای تقویتی، ارتقای معدل نهایی سال سوم متوسطه و برنامه ریزی برای تعمیم به سایر پایه ها، توانمندسازی نیروی انسانی با برگزاری دوره های کاربردی و کارگاههای آموزشی با حضور مولفان کتابهای درسی را از جمله برنامه های اجرا شده عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثمره اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان ارتقای سه پله ای استان در زمینه آموزشی (امتحانهای نهایی) در خرداد 95و قرارگرفتن استان در میان پنج استان برتر در میزان رشد عملکرد و رشد بیش از دو برابری نسبت به میانگین کشوری و ارتقای سه پله ای جایگاه استان در کنکور سراسری است.
کرمی با اشاره به مقاومت برخی از شوراهای روستاها در خصوص اختصاص اعتبار یاد شده گفت:12درصد اعتبار عوارض ارزش افزوده و حق آلایندگی تنها در بخش تقویت بنیه آموزشی دانش آموزان با نظر مسئولان همان منطقه هزینه می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح نخبه پروری نیز گفت: این طرح به وسیله سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سال 94-95 در شهرستان های جنوبی آغاز و در زمان حاضر در شش شهرستان استان اجرا می شود.
وی افزود: در زمان حاضر 681دانش آموز برتر زیر پوشش طرح نخبه پروری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند.
کرمی توزیع کتابهای کمک آموزشی به ویژه در مناطق محروم به تعداد 33هزار و760جلد به ارزش پنج میلیارد و579میلیون و380هزار ریال را از جمله برنامه های این طرح عنوان کرد.
وی افزایش کمی و کیفی پژوهش سراهای دانش آموزی استان از چهار به 19 مرکز و پوشش 100درصدی شهرستان و مناطق در سال گذشته، کاهش نرخ ترک تحصیل، افزایش پوشش تحصیلی واقعی، کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقه های علمی و عملی هنرستانها در رشته های علوم و فنون دریایی و مقابله با جعل مدرک تحصیلی را از جمله دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان بوشهرعنوان کرد.
وی در خصوص بدهی برق مدرسه های استان بوشهر نیز گفت: برای پرداخت هزینه های برق مدرسه ها سازمان برنامه و بودجه مبلغی اختصاص داد که از طریق اوراق منتشر شده به ارزش 60میلیارد ریال به وزارت نیرو پرداخت شود.
کرمی افزود: در صورت پرداخت این مبلغ به صورت تواتر کل بدهی برق مدرسه های استان بوشهر تسویه می شود.
6045/6047**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.