به گزارش ایرنا، علی جمادی روز چهارشنبه درشورای پیشگیری از تخلف های انتخاباتی افزود:
فرمانداریها باید ستادها و کاندیداها را نسبت به قوانین انتخاباتی توجیه و آگاه کنند.
وی یادآورشد:هدف همه عوامل برگزار کننده انتخابات ایجاد زمینه لازم برای حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات است که باید به صورت دقیق اجرا شود.
جمادی با اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی افزود: هماهنگی و همدلی موجود بین برگزاری کنندگان انتخابات به برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پرشور مردم کمک می کند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ستاد پیشگیری از وقوع جرم با تمام قدرت در زمینه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این استان اقدام می کند.
به گفته جمادی اگر مردم قانونمداری افراد مسئول را در جامعه ببینند به سلامت انتخابات نیز اعتماد می کنند به همین دلیل هیچ یک از دستگاه های اداری نباید له و یا علیه ستاد و جناح خاصی اقدام کند.
وی تصریح کرد: تلاش می شود از تشکیل پرونده برای هیچ فردی در بازه زمانی انتخابات پیشگیری شود اما در صورت بروز تخلف از هیچ موردی چشم پوشی نمی شود.
دادستان بوشهر نیز گفت: رسانه ها از ارکان مهم آگاه سازی در جامعه به شمار می روند که در بحث انتخابات باید به صورت قانونمند عمل کنند.
علی حسن پور افزود: شیوه ها، روش های تبلیغاتی و محتوای آن از سوی ستاد پیشگیری از وقوع جرم رصد می شود و در صورت بروز تخلف تذکر، دعوت، احضار و در نهایت تشکیل پرونده برای افراد متخلف انجام می شود.
وی اضافه کرد: سخنرانان ستادهای تبلیغاتی از سخنرانیها و بیاناتی که موجب تنش در جامعه می شود خودداری کنند.
حسن پور با بیان اینکه هرگونه تجمع به خصوص در فضای عمومی نیاز به مجوز دارد گفت: ستادها تبلیغاتی با رعایت شئونات اسلامی از هرگونه فعالیتی که موجب سلب آسایش و یا اخلال در عبور و مرور مردم می شود خودداری کنند.
وی تصریح کرد: محتوای تبلیغات کاندیداها باید عاری از هرگونه اهانت، نشر اکاذیب و تخریب باشد و تنها برنامه ها و هدفهای خود را معرفی کنند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.