به گزارش ایرنا، فاطمه بهرامیان در کارگاه آموزشی بیماری و درمان مالاریا در دشتستان افزود: بیماری مالاریا با علائم تب و لرز، عرق، درد عضلانی و سردرد همراه است و نیاز به گزارش فوری و درمان سریع دارد.
وی تصریح کرد: این بیماری در تمام فصول سال ممکن است دیده شود.
کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز افزود: در اوایل بهار تا اواسط پاییز که شرایط آب وهوایی از نظرگرما و رطوبت برابر شد و تکثیر پشه آنوفل در منطقه جنوب مساعد است احتمال بروز این بیماری بیشتر است و اگر اقدامات فوری انجام نشود می‌تواند در کمترین زمان باعث بروز اپیدمی شود و کنترل آن مشکل است.
مهندس مهبودی تصریح کرد: در شهرستان دشتستان، کارگران مهاجر از کشورهای همسایه شرقی که بیشترین آمار بیماری مالاریا را دارند در فصول مختلف سال در مزارع کشاورزی کارمی‌کنند و می‌توانند عامل خطری برای بروز بیماری مالاریا باشند،بنابراین پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت باید آموزش‌های لازم در خصوص بیماریابی و درمان صحیح وموثر این بیماری را فراگیرند و با ارجاع افراد مشکوک به بیماری مالاریا با مراقبین سلامت همکاری کنند.
**مالاریا یکی از بیماری های کشنده که توسط گزش حشرات سمی ایجاد می شود ، بیماری مالاریا است که بسته به شدت سمی بودن نشانه های آن تشخیص داده می شود . راههای درمان مالاریا در برخی شرایط نیاز به مراقبت های ساده تر اما در کیس های خاص بستری و مراقبت های ویژه را نیاز دارد.
مالاریا چیست؟
بیماری ایجاد شده توسط انگل مالاریا که به عنوان بیماری مالاریا نامیده می شود ، می تواند نشانه های متنوع و گسترده ای داشته باشد که می توان آن ها را به دوره کمون یا بیماری خیلی خفیف و شدید و حتی مرگ طبقه بندی کرد ولی عموما بیماری مالاریا را به دو نوع خفیف و شدید طبقه بندی می کنند و در کل مالاریا بیماری علاج پذیری است که لازمه درمان آن تشخیص و اقدام به موقع و درست است.
در این کارگاه در رابطه با استفاده از کیت تشخیص سریع وهمکاری جهت برنامه بیماریابی، آموزش‌های لازم توسط مهندس مهبودی ارائه شد.
7213/ 6045** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.