به گزارش ایرنا، حسین اسکندری روز دوشنبه در نشست بررسی روند عملکرد دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر افزود: این دانشگاه با اجرای طرح باشگاه مهارت های نوین در صدد ایجاد شبکه های مهارت برای فراهم کردن زیرساخت اشتغال جوانان استان از طریق آموزش مهارت های لازم به آنان است.
وی بیان کرد: در طرح باشگاه نوین مهارت استفاده از ظرفیت دانشجویان، مدرسان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای گام نهادن در مسیر رفع مشکل اشتغال مورد توجه است.
اسکندری ادامه داد: برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه از کارآفرینان نمونه کشوری هستند که با استفاده از توانایی های آنان می توان یک شبکه مهارتی ایجاد کرد.
وی گفت: برای بهره مندی ازظرفیتهای بالای موجود در استان به خصوص در صنایع نفت و گاز باید مهارتهای نوین ایجاد کرد.
اسکندری با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاهی نسل سوم و کارآفرین است عنوان کرد: این دانشگاه می تواند با ارائه آموزشهای مهارتی هفت هزار جوان فاقد شغل را آماده بازار کار کند.
وی افزود: برای حل مشکل اشتغال در جامعه فرهنگ کارآفرینی باید به جای فرهنگ کارجویی نهادینه شود.
اسکندری ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال باید از همه ظرفیتها برای رونق اشتغال و تولید استفاده کرد که در این راستا دانشگاه علمی کاربردی نقش چشم گیری دارد.
وی گفت: برای افزایش و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی ایجاد فضای پژوهش محوری در این خصوص ضروری است.
اسکندری افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر سعی دارد با راه اندازی مرکز رصد از تجربه فارغ التحصیلان برای اشتغال جوانان استفاده کند.
وی گفت: برای فراهم شدن زمینه تحصیل دانشجویان کم بضاعت، سازمان مرکزی در صدد ارائه برنامه ای به مجلس است که در صورت تصویب این گروه از پرداخت 50 درصد شهریه معاف می شوند.
اسکندری یادآور شد: در این ارتباط رایزنی هایی نیز با چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی انجام و مقرر شده از طریق نامه به کمیسیون تلفیق موافقت خود را با این مهم اعلام کنند.
6047/7212** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری:*انتشاردهنده: مونا عیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.