به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره 'شهرآبی' با همکاری 9 دستگاه اجرایی شامل بهزیستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، هلال احمر، نیروی انتظامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی ودفتر امور اجتماعی استانداری برگزار می شود.
وی تصریح کرد: جشنواره 'شهرآبی' با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه در پارک شورای بوشهر و فاز سوم پارک خور گناوه برگزار می شود.
برزگرزاده گفت: در طرح نشاط اجتماعی به جای برگزاری جلسه ها، کنفرانس ها و نشست های دربسته، اجتماعی کردن مبارزه با آسیب ها دنبال می شود.
برزگرزاده افزود: درهمین راستا در جشنواره شهر آبی نیز سعی شده با برگزاری تئاترخیابانی، موسیقی زنده، نمایشگاه عکس، نمایش فیلم کوتاه، کارگاه نقاشی و بازیهای بومی - محلی به سمت اجتماعی کردن شناخت آسیب ها حرکت کنیم.
وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در شناخت و رفع آسیبهای اجتماعی بیان کرد: جشنواره شهر آبی با مشارکت 11 تشکل غیر دولتی برگزار می شود.
به گفته برزگر زاده، با توجه به سیاست دولت یازدهم در توجه به تشکلهای غیردولتی، تاکنون هیچ برنامه اجتماعی بدون مشارکت این تشکلها برگزار نشده است.
وی تاکید کرد: گفتمان دولتی به تنهایی موفق نیست و برای اجتماعی سازی این گفتمان حضور و مشارکت تشکلهای غیردولتی ضروری است.
برزگرزاده افزود: برای خارج کردن جامعه از افسردگی و رسیدن به نشاط و شادیهای جمعی و عمومی باید شادیهای عمومی جای فضای مجازی را بگیرند.
وی یادآورشد: باید جامعه را از افسردگی به سمت نشاط و شادیهای جمعی سوق داد چون فضای مجازی نمی تواند جایگزین مناسبی برای این حالت روحی مردم باشد.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: براساس اعلام وزارت کشور طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی از آسیبهای مهم اجتماعی است.
وی یادآورشد: البته در استانهایی از جمله بوشهر آسیبهای ناشی از وجود صنایع بزرگ و نبود محیطی مناسب برای گذران اوقات فراغت جمعیت کارگری وجود دارد که باید متناسب با نیاز هر شهر برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شود.
وی یادآور شد: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، هفته اخلاق و کرامت انسانی و هفته حقوق شهروندی دنبال می شود.
برزگرزاده گفت: هریک از موضوع های یاد شده در مدت چهار ماه بررسی و برای اینکه به نتیجه قابل بهره برداری دست یابیم سند اجتماعی و ایجاد مرکز رصد اجتماعی ایجاد می شود.
وی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه‌ورزان افزود: اعضای هیات اندیشه ورزان استان بوشهر هرکدام، آسیب اجتماعی دو شهرستان استان بوشهر را بررسی و براساس نیاز برای هر شهرستان برنامه تدوین و اجرا می شود.
6045/6047**خبرنگار : مونا عیدان ** انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.