به گزارش ایرنا، محمد دمشقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مناطق جنوبی بوشهر به دلیل توسعه نامتوازن و دوری از مرکز شهر نسبت به مناطق شمالی دارای مشکلات بیشتری است که حل این مشکلات در گرو نگاه ویژه مدیریت شهری به مناطق یاد شده است.
وی با بیان اینکه برای توسعه در مناطق جنوبی باید زیرساخت مناسب احداث شود گفت: درصورتی که پیاده‌رو و مسیرهای ممتد دوچرخه‌ سواری، محل عبور عابر پیاده، و میادین و پارک‌های قابل دسترس و راحت وجود داشته باشند، ساکنین به استفاده فعالانه‌تر از فضاهای عمومی تشویق می‌شوند که نتیجه این مهم تحرک بیشتر در زندگی آنها است.
دمشقی با اشاره به اینکه فضای سبز شهری بویژه پارک های شهری دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی هستند، عنوان کرد: در این راستا یکی از اولویت های شهرداری بوشهر جهت توسعه مناطق جنوبی افزایش سرانه سبز این مناطق است که با وجود کمبود فضا تلاش شده نهایت استفاده از فضاهای موجود صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در نواحی جنوبی نزدیک به 4.32 متر مربع است افزود: برای ایجاد توسعه عدالت اجتماعی و همسان سازی با نواحی شمالی شهر (منطقه 1) این عدد باید به 8 متر مربع برسد که در این راستا با اختصاص 3 هکتار از اراضی باغ بهزاد جهت ایجاد پارک شهری، کمک شایانی به افزایش سرانه سبز محلات جنوبی خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری بندر بوشهر همچنین از ایجاد فضای سبز در حاشیه پیاده رو بلوار شهید یاسینی خبر داد و افزود: با ایجاد این پیاده رو علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز محلات جنوبی،محیطی مناسب جهت پیاده روی و ورزش ساکنین محلات یاد شده نیز فراهم شده است.
دمشقی در ارتباط با دیگر پروژه پیش بینی شده برای مناطق جنوبی شهر بوشهر گفت: در این راستا قسمتی از بافت تاریخی بوشهر و عمارت های مشهور شهر با همان شکل و مصالح اما در اندازه ای کوچکتر از حد واقعی در پارک شغاب شبیه سازی می شود که به دلیل تازگی و جذابیت طرح سبب جذب شهروندان و گردشگران به این قسمت خواهد شد.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.