علیرضا حاجیان زاده روزجمعه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرگناوه افزود: توجه به استاندارسازی تولیدکنندگان و طراحان اسباب بازی داخلی دراین طرح نیز دنبال می شود.
وی اظهارکرد: ازطرفی شورای انقلاب فرهنگی به این کانون ماموریت داده تا بر واردات اسباب بازی نظارت شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در اجرای این ماموریت درگمرکات از جمله گمرک بوشهر نمایندگانی از این مرکز واردات اسباب بازی ممنوعه را کنترل و درصورت مشاهده مجوز ورود داده نمی شود.
وی ادامه داد: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه تولیدات ازجمله کتاب، فیلم، تئاتر، موسیقی و اسباب بازی فعالیت دارد.
حاجیان زاده گفت:کانون درکنار آموزش وپرورش مسئولیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت اعضای تحت پوشش را درتابستان برعهده دارد.
وی اظهارکرد: محور برنامه های کانون کتاب و کتابخوانی است و سعی می کنیم اعضا با فرهنگ مطالعه مانوس و کتابخوان شوند.
وی گفت: دراین فرآیند که برگرفته از مفاهیم و درون کتاب است بصورت قصه گویی، نقاشی، خطاطی ، کاردستی ،نمایش و فیلم به اعضا آموزش داده و از این طریق مهارت و توانمند می شوند.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: فعالیت های کانون های پرورشی تنها به شهرها محدود نمی شود و به روستاها نیز تسری یافته است.
وی گفت: دراین ارتباط راه اندازی کتابخانه های سیار در روستاها و مناطق محروم با بکارگیری خودروهای مجهز به امکانات سمعی و بصری و به همراه مربیان در دست اجرا ست .
وی با بیان اینکه برنامه های نمایشی با بکارگیری یک دستگاه تریلر نیز در استان های سراسر اجرا می شود، افزود: درسال گذشته 700 نمایش از این روش در سراسر کشور اجرا شد.
حاجیان زاده گفت: در برخی استان ها نیز اجرای نمایش با بکارگیری یک کامیونت اختصاصی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: دراین زمینه در نشستی که با استاندار بوشهر انجام شده مصوب شد که این برنامه به شکل وسیع تر و پرحجم تری در این استان انجام شود.
وی راه اندازی سینمای کودک و نوجوان را از دیگر فعالیت این کانون در سال گذشته عنوان کرد و گفت: اجرای این برنامه در سال جاری در کشور توسعه می یابد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از اجرای طرح سینمای سیار برای روستاها خبر داد و افزود: استان بوشهر به عنوان پایلوت این طرح را اجرا می کند که مشابه آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی بصورت سینمای عمومی انجام شده اجرایی می شود.
حاجیان زاده اظهارکرد: راه اندازی مراکز فراگیر از جمله برای کودکان و نوجوانان نیز که دچار ناتوانی های جسمی و حرکتی ، نابینا و ناشنوا هستند از دیگر فعالیت های کانون است.
وی گفت:دراین راستا تاکنون 39 مرکز درکشور ایجاد شده و در برنامه 5 ساله آینده که هماهنگ با برنامه توسعه است همه مراکز به فراگیر تبدیل خواهند شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: طرح کانون مدرسه از دیگر طرح های اجرا شده درسال تحصیلی جاری توسط کانون است که در اجرای آن هر مرکزی که با حداقل 4 تا 5 مدرسه همجوار ارتباط برقرار می کنند.
وی افزود: دراین طرح به صورت نوبتی دانش اموزان در ایام تحصیل در مرکز حضور و بخشی از درس ها را بصورت تلفیق با هنر، بازی و قصه گویی آموزش می بینند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده : اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.