عادل مقدس روز سه شنبه در حاشیه اجرای عملیات این طرح در شهرستان دیر افزود: بارندگی‌های فصل زمستان و بالا بودن زه آب در برخی از مناطق باعث ایجاد ماندآب‌هایی در سطح شهر شده که سبب نمو عوامل بیماری‌زا بویژه ملاریا می شود.
وی اضافه کرد: به منطور ارتقای سطح سلامت جامعه، بهداشت عمومی، کنترل عوامل بیماری‌زا و مبارزه با بیماری‌هایی از قبیل مالاریا و حتی مگس‌های خانگی، آبهای راکد و فاضلاب‌ها در سطح شهر سمپاشی شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهارداشت: فاز1، 2 و 3 محله فرودگاه، محله‌های سید صفا، خنیا، خیابان شهید بهشتی، خیابان ساحلی، خیابان حجاب و بازار مرکزی، فرهنگیان، شهرک شهید قدوسی، 48 دستگاه در حجمی به مساحت 17 هزار مترمربع این عملیات اجرا شده است.
کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرگفت: در این عملیات از سم بیوفلش استفاده شد که حاوی باسیلوس تورین ژنسیس است که پس از ورود در آب، این باسیل‌ها آزادشده به مصرف لاروهای ناقلین بیماری‌زا می‌رسد و پس از مصرف با تاثیر روی لاروها باعث از بین رفتن آنها می‌شود.
اسدالله نیکنام افزود: این حشره‌کش‌ها اثر کامل روی آفت و حشره ناقل مورد نظر دارند و فاقد خاصیت سمی و بیماری‌زایی برای انسان و سایر جانوران است.
وی درباره استفاده از حشره‌کش‌ها برای از بین بردن و مبارزه با ناقلین و لاروهای بیماری‌زا گفت: استفاده از سموم حشره‌کش‌ متداول دارای 2 مشکل بسیار جدی مقاومت ناقلین به این حشره‌کش‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی است که این مشکلات در مبارزه بیولوژیکی وجود ندارد.
بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7207** خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.