به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مسعود قاسمیان ظهر امروز درجلسه کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت استان بوشهر با بیان اینکه این استان  از ظرفیت بالایی در حوزه سواحل برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس برخوردار است که این مهم ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های مختلف در عرصه سواحل و دریا فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل یکی از اولویت‌های استان بوشهر است افزود: در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تسهیل فرآیند صدور مجوز به منظور طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر یکی از اولویت‌های این حوزه است.

معاون فنی ونگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد:  تمامی دستگاه‌های ذیربط تسهیلات و تمهیدات لازم  برای تسهیل و کوتاه کردن پروسه اخذ مجوزهای لازم بمنظور پرورش ماهی در قفس در دستور کار خود قرار دهند .

قاسمی با تاکید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان  بوشهر افزود: پرورش ماهی در قفس از روش‌های مدرن  آبزی پروری است که  به منظور تکثیر گونه‌های مختلف ماهیان با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستمی در محیط های آبی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه در این طرح قفس یا سبدهای شناور در موقعیت مشخص و عمق مناسب دریا بصورت شناور قرار داده می‌شوند تصریح کرد: هم اکنون نوار ساحلی خلیج‌فارس در استان بوشهر از جمله مناطق مستعد این صنعت آبزی پروری جدید به شمار می‌آید .

معاون فنی ونگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 18 متقاضی سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مراجعه  کرده‌اند گفت:  برنامه‌ها و طرح‌های نزدیک به 70 درصد از متقاضیان پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر در دست اقدام و بررسی صدور مجوزهای لازم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621024
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.