به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر دریادار دوم تکاور دریایی رضا عباسی صبح امروز در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در میدان امام(ره) بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتش از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه امام راحل بود اظهار داشت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی که برخی در پی انحلال آن بودند با درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام راحل فرمان حفظ و ارتقاء ارتش صادر کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش مردمی و انقلابی اعلام کردند تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر حفظ و ارتقاء جایگاه ارتش که ارتشی انقلابی و مردمی است تاکید کردند.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با اشاره به نقش مهم و موثر ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: پس از فرمان امام راحل مبنی برای ارتقاء جایگاه ارتش، در پاسخ به منویات امام راحل و نشان دادن توانمندی ارتش در جنگ 2887 روزه تحمیلی، ارتش با شرکت در عملیات‌های مختلف هوایی، دریایی، پدافند و زمینی و تقدیم 48 هزار شهید، اقتدار و قدرت ارتش  نشان داده شد.

امیر دریادار عباسی با بیان اینکه ارتش در عرصه‌های مختلف نقش مهم و موثر خود را برای امنیت پایدار نشان داده است تصریح کرد: ارتش در کنار  دیگر نیروهای مسلح مانند سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و مردم همیشه در صحنه در عملیات‌های گوناگون زمینی، زرهی، هوایی، دریایی در 8 سال دفاع مقدس نقش مهم خود را نشان داد.

وی اجرای عملیات غرور آفرین در لشکر 92 زرهی، 144 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی، پدافند هوایی و نیروی دریایی در عملیات‌های مروارید و مبارزه مستقیم با استکبار جهانی را در نشان دادن توانمندی ارتش اقدامات فراموش نشده ارتش در جنگ 8 ساله دانست.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با بیان اینکه، افتخار ارتش است که در کنار سایر نیروهای مسلح نظامی و انتظامی امنیت پایدار در کشور ایجاد شده خاطر نشان کرد: امروز هم ارتشی عزتمند، مردمی، انقلابی و به مصداق رهبر معظم انقلاب اسلامی شجره طبیه  شاهد هستیم.

امیردریادار عباسی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح اقدامات مهمی در  ایجاد امنیت پایدار در دریا، سواحل، مرزهای زمینی، هوایی و پدافند انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتش در عملیات‌های اطلاعاتی و عملیاتی اشراف کامل و قاطع در همه حوزه‌ها دارد گفت: استان بوشهر سهم بسزایی در ایجاد امنیت پایدار و حفظ و حراست از مرزها دارد و تاکنون  نیروهای مسلح استان بوشهر شامل ارتش، سپاه، بسیج و مردم نقش خود را در این عرصه ایفاء کرده‌اند.

امیر دریادار عباسی از ساخت منطقه جدید دوم دریایی ولایت در دهانه اقیانوس هند خبرداد و تصریح کرد: در راستای تحقق منویات فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه مکران، ساخت منطقه جدید دریایی در دهانه اقیانوس هند در حال ساخت است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت تاکید کرد: پایگاه دریایی بوشهر با حفظ جایگاه خود در رسالت برنامه‌های آموزشی در ساخت  و توسعه سواحل مکران در منطقه دوم ولایت جاسک نقش مهم و موثری دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح نظامی، بسیج  و انتظامی استان بوشهر در حال اجرای ماموریت‌های امنیتی و دفاعی هستند افزود: امنیت پایدار ایجاد شده مرهون تلاش نیروهای مسلح  اعم از ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی و امنیتی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620532
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.