به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان بوشهر به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: کشوری که نتواند از حریم جغرافیای خود حراست کند مورد تجاوز قرار می گیرد و فضای ملی آن دچار هرج و مرج می شود.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل امینت و اقتدار، داشتن ارتش با شاخص های روز در عرصه صف و ستاد، تجهیزات به روز و قدرت بالای عملیاتی است تا بصورت منظم و محکم با تجهیزات عالی در مقابل جهان استکبار قرار گیرد.
صفایی بوشهری ادامه داد: اگر کشوری ارتش قوی نداشته باشد، جهان استکبار آن را مورد تهاجم قرار می دهد هر چند این تهاجم خلاف قوانین بین المللی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآورشد: جهان استکبار زبان زور دارد و برای ایستادگی در مقابل زورگویی آنها به نیروهای مسلح قوی و منسجم در کشور نیاز ضروری است.
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان بوشهر گفت: با وجود اینکه در روزهای آغازین انقلاب اسلامی عده ای پرونده انحلال ارتش را به امام خمینی (ره) تقدیم کردند، اما امام (ره) با درایت فرمان حفظ و ارتقای ارتش را صادر کردند.
امیر دریادار دوم ستاد رضا عباسی افزود: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادتهایی که نشان دادند، ثابت کردند که ارتش جمهوری اسلامی مردمی و انقلابی است و برای دفاع از کیان نظام و میهن مماشات ندارد و برای امنیت و پایداری کشور با تمام وجود ایستاده است.
فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش (ولایت) و پایگاه دریایی بوشهر با اشاره به عملیاتهای غرورآفرین نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیان کرد: کسی نمی تواند تاریخ غرورآفرین ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور در دوران دفاع مقدس را فراموش کند.
عباسی ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی، عزتمند، مردمی و انقلابی، شجره طیبه ای است که در کنار دیگر نیروهای مسلح از انقلاب و دستاوردهای آن محافظت می کند.
وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی ارتش در عملیاتهای مختلف گفت: نیروی دریایی ارتش در اجرای فرمان فرمانده کل قوا ( مقام معظم رهبری) در راستای توسعه سواحل مکران گام برداشته و درحال ساخت منطقه جدیدی در دهانه اقیانوس هند در این منطقه محروم است.
فرمانده پایگاه دریایی بوشهر یادآورشد: این پایگاه نیز با حفظ جایگاه آموزشی خود درحال ساخت منطقه جاسک است.
وی یادآور شد: امنیت امروز کشور را مدیون تلاش نیروهای هستیم.
در این آیین یگانهای نمونه نیروهای مسلح استان بوشهر با برگزاری رژه توانمندیهای نظامی و تجهیزاتی خود را به نمایش گذاشتند.
6047/6043** خبرنگار: مونا عیدان** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.