به گزارش ایرنا، علی اصحابی روز دوشنبه در نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات صندوق های خرد محلی در روستای 'بویری' استان بوشهر افزود: تقویت صندوق های خرد محلی برای تقویت توان تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال هستند از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است.
وی اضافه کرد: شناخت و بکارگیری مجموعه منابعی که در روستاست و تشویق و ترغیب روستائیان بویژه قشر بانوان با شکل گیری صندوق های خرد و حمایت و تقویت صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.
اصحابی بیان کرد: خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر برابر طول عمر دولت های نهم و دهم بوده است.
معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: روند حمایت صندوق از این صندوق های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت تا فعالیت صندوق ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: از 600 صندوق خرد زنان روستایی که در سال 95 در سطح کشور تشکیل و حمایت شد 30 صندوق سهمیه استان بوشهر بود که 480 فقره تسهیلات به این صندوق ها پرداخت شد.
مرتضی شهبازی افزود: این صندوق ها که در روستاها توسط بانوان تشکیل شد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، خدمات و تولیدات خانگی فعالیت می کنند که بیشترین حوزه فالیت آنها در زمینه صنایع دستی محلی است.
وی یادآور شد: اعضای صندوق و کارآفرینان روستایی بیش از هر چیز نیازمند خلاقیت در تولید، عرضه و یافتن روشهای موثر بازاریابی هستند که باید با توجه به علاقه مند بودن تولیدکنندگان بیش از هر چیز به این مقوله پرداخت.
مدیر صندوق کارآفرین امید در دشتستان گفت: طبق تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با صندوق خرد زنان روستایی در سال 95 برای تقویت و حمایت از فعالیت های زنان روستایی و بانوان کارآفرین ایجاد 600صندوق خرد در کشور در دستور کار قرار گرفت که از 30صندوق سهیمه استان بوشهر 24صندوق در روستاهای دشتستان تشکیل شد.
کیمیا کوهکن افزود: با همت، تلاش و علاقه بانوان روستایی شهرستان دشتستان پس از تشکیل و آغاز فعالیت صندوق ها به هر صندوق تسهیلات با بهره کم 4 درصد تا سقف 150میلیون ریال پرداخت شد.
روستای بویری از توابع شهرستان دشتستان است.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.