به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با هنرمندان استان بوشهر با بیان اینکه مقوله هنر هم اینک در اسارت جدی شبکه‌های جنایتکار سرمایه‌داری جهان است، اظهار داشت: در شرایط کنونی جهان به مقوله هنر مطابق با فلسفه، جایگاه و ارزش آن نگاه نمی‌شود بلکه هنر در خدمت اندیشه‌ها و مطامع جهان سرمایه‌داری و قدرت‌های سیاسی جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هنر هدیه بزرگ خداوند به انسان است، افزود: هنر توانی زیبا است که خداوند به انسان داده که ضمائر مکشوف، یافته‌ها و داشته‌های خود را به زیباترین شکل به جامعه هدف معرفی کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هنر  دارای سه ویژگی محتوا، قالب و ارائه به جامعه هدف است، تصریح کرد: هنر زیباترین بال پرواز اندیشه‌های یک هنرمند به سمت ساحل مخاطب و یک مقوله فوق العاده در حیات بشر است.

صفایی بوشهری با اشاره مقوله هنر در قرآن، افزود: خداوند آخرین کتاب آسمانی خود یعنی قرآن را در یک محتوای فوق نظام فکری بشر و در یک قالب فوق العاده و فوق انسانی زیبا برای نجات انسان عرضه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هم اینک هنر اسیر دست جهان استکبار است، گفت: برای جهان کنونی آزادی هنر آئینی و انسانی از اسارت جهان استکبار یک مقوله جدی است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در شرایط کنونی جهان، هنر مقاومت، هنر آئینی، هنر کرامت انسانی، هنر بیداری انسانی و هنر ارائه عوامل تعالی انسانی یک ضرورت است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اکنون در شرایطی از تاریخ هنر بسر می‌بریم که جغرافیای هنر جهانی دچار بیماری و آسیب جدی است، اظهار داشت: یکی از وظایف بزرگ هنرمندان بیدار و انسان دوست و آئینی، بیداری هنری جهان و آزادی هنر در جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، بوشهر را گنج هنر غیرمکشوف دانست و افزود: استان بوشهر در عرصه هنر در تمامی ابعاد یک گنجینه بزرگ است که باید کشف و رمزگشایی شود.

آیت الله صفایی بوشهری رمز گشایی هنری در استان بوشهر و سپس رونمایی از این گوهر گران هنر تاریخی استان را یک ضرورت دانست و افزود: باید در استان بوشهر پژوهشگران خبره هنری  شناسایی شوند تا بتوانند از گوهرهای گران استان رمزگشایی کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه هنر، زیست، تاریخ و فرهنگ دارای رمزها و گوهرهای گرانی است تاکید کرد: باید این رمزها کشف و رونمایی شود و تولید محصولات هنری منطبق با آن، عرضه شود که در این صورت تأثیر جهانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر می خواهیم در استان بوشهر با نگاه تاریخی، تحول ایجاد کنیم باید از گنجینه هنری و تاریخی خود رمزگشایی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل کرسی‌های نظریه پردازی در استان بوشهر اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود برای رمز گشایی هنر در استان و رونمایی آن، کرسی‌های آزاد اندیشی، نظریه پردازی و نقد تشکیل شود که بسیار راه گشا است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد:الحمدلله در سال‌های اخیر محصولات هنری در استان بوشهر پیشرفت‌های خوبی داشته و سبب سرافرازی استان و هنرمندان شده ولی با آن حالت آرمانی فاصله است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619855
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.