به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، رئیس جمهور عصر امروز با حضور در مجتمع پتروشیمی کاویان در منطقه پارس جنوبی در عسلویه  این پروژه مهم صنعتی تولیدی افتتاح کرد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی کاویان در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه  فاز دوم پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین تولیدکننده اتیلن منطقه خاورمیانه است اظهار داشت: این مجتمع توانایی تولید سالانه بیش از یک میلیون تن اتیلن است که با بهره برداری رسمی از این واحد خوراک مورد نیاز طرح‌های خط لوله اتیلن غرب  مانند مجتمع  پتروشیمی کردستان، لرستان، مهاباد، پلی اتیلن ایلام و دیگر مجموعه‌ها تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری ارزی 200 میلیون یورو  راه‌اندازی شده گفت: در اجرای فاز دوم پتروشیمی کاویان 235 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن در سال وارد مدار تولید شد افزود:  راه اندازی فاز دوم مجتمع کاویان  در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تلاش خالصانه و بی‌وقفه کارکنان این پروژه صنعتی به صورت ایمن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی کاویان‌با اشاره به اینکه برآورد فروش سالانه محصولات فاز دو پتروشیمی کاویان حدود 950 میلیون دلار است خاطر‌نشان کرد:  خوراک اتان فاز دو  مجتمع پتروشیمی کاویان به میزان یک‌هزار و 300 هزار تن در سال از فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618888
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.