به گزارش ایرنا، مسئول انجمن موسیقی شهرستان دشتی در این آیین گفت: آموزش و فراگیری یک آلت موسیقی می تواند در بهبود رفتار، حافظه و دانش عمومی کودکان تاثیر مثبت داشته باشد.
سیدعطااله حسینی ادامه داد: فراگیری نواختن یک آلت موسیقی موجب توسعه و بزرگتر شدن قسمت چپ مغز کودکان می شود و در نتیجه حافظه کودکانی که آموزش موسیقی دیده اند به نسبت سایرین ٢٠ درصد افزایش می یابد.
وی افزود: کودکان با کار در گروه های کوچک موسیقی موضوعات رفتاری مثل اعتماد و تکیه به دیگران، احترام، تساهل و بردباری را فرا می گیرند.
حسینی اضافه کرد: در دوران بلوغ نیز موسیقی می تواند نقش بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت کودکان داشته باشد و در لحظاتی که آنها احساس تنهایی و یا حالت دلهره دارند موسیقی می تواند آرامش بخش و موثر باشد.
مسئول انجمن موسیقی فرهنگسرای شهید شهریاری ادامه داد: باید به نسل جوان آموخت که موسیقی انواع گوناگونی دارد و برای موفقیت در آینده آنها باید از سنین پایین با جدیت کار کنند.
وی افزود: در عین حال فراگیری موسیقی به آموزش و کارکرد بهتر دانش آموز در محیط مدرسه کمک زیادی می کند و بنابراین موسیقی باید نقشی مهمتر در پرورش کودکان داشته باشد.
حسینی اضافه کرد: جای خوشحالی است که خانواده ها در خورموج با درک اهمیت این موضوع فرزندان خود را تشویق به آموختن موسیقی کرده اند و تعداد قابل ملاحظه ای از کودکان در حال یادگیری موسیقی در این شهر هستند.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهرواقع است.
7206/6043** خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.