علی افرند روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه حساب 100 امام (ره) و سالروز تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هشت بوستان دیگر نیز دردست اجراست که امیدواریم تا سه ماه آینده تکمیل شود.
وی با بیان اینکه بوستان های امید در 60 هزار و 865 مترمربع و با اعتبار 37 میلیارد و 780 میلیون ریال اجرایی شدند، گفت: تجهیزات بازی در 6 بوستان روستای این شهرستان نصب و تکمیل و از آن استفاده می شود.
وی اظهارکرد: این بنیاد در یک سال اخیر در 3 حوزه معاونت عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی و مسکن روستایی فعالیت خود را ادامه داده و طرح های مختلفی را دراین بخش اجرایی و به بهره برداری رسانده است.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه، اجرای زمین ورزشی چمن مصنوعی را از دیگر فعالیت های این اداره دانست و گفت: در این ارتباط 6 طرح در روستاهای محمدی، جزیره جنوبی، پوزگاه، مال محمود، عباسی و چاهبردی به میزان 7 هزار و 176 مترمربع با اعتبار 11 میلیارد و 400 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: اجرای آسفالت معابر روستایی از سهمیه قیر رایگان نیز از دیگر عملکرد یک سال اخیر است که دراین مدت در 11 روستای شهرستان به مساحت بیش از 80 هزارمترمربع انجام شد.
افرند گفت: صدور اسناد واحدهای روستایی و شهر ریگ نیز در این مدت با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک در اولویت های کاری قرار گرفت که دراین ارتباط 370 جلد که 300 جلد آن روستایی و 70 جلد مربوط به شهر ریگ بود ثبت و واگذار شد.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه افزود: تسهیلات مسکن برای احداث مسکن روستایی و شهرهای زیر 12 هزار نفر به 246 فقره که هر واحد 150 میلیون ریال و به هفت فقره دیگر نیز در هر واحد 180 میلیون ریال نیز دراین مدت پرداخت شد.
وی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی به تعداد 33 فقره هر واحد 20 میلیون ریال و چهار واحد 50 میلیون ریال، بازسازی مسکن روستایی به میزان 10 فقره هر واحد 200 میلیون ریال، بازسازی مسکن شهری درپنج فقره و هر واحد به میزان 300 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های یک سال اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان عنوان کرد.
وی گفت: واگذاری تسهیلات به تعمیر مسکن روستایی 100 فقره هر واحد 60 و 120 میلیون ریال، تسهیلات بلاعوض تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی 12 فقره، بلاعوض متقاضی کمیته امداد امام (ره) مسکن روستایی 5 فقره هر واحد 20 میلیون ریال و بلاعوض مددجویان دومعلولی تحت پوشش بهزیستی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن روستایی در هفت فقره به میزان 840 میلیون ریال نیز دراین مدت انجام شد.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی به طرح و برنامه های سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: تکمیل بوستان بین راهی چهارروستایی بندرریگ، اجرایی شدن 20 واحد مسکونی و اتمام فاز اول بوستان امید در روستای مال قاید و پرداخت تسهیلات مسکن از 150 میلیون ریال به 200 میلیون ریال از مهم ترین برنامه های سال جاری این بنیاد است.
بیش از 20 درصد از جمعیت 102 هزارنفری شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.