عبدالکریم گراوند روز جمعه درگفت وگوبا ایرنا افزود: این طرح عظیم شامل 6 واحد پالایشگاهی و چند طرح پتروشیمی با حجم 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های کنگان و عسلویه قرار دارد.
وی یادآورشد: این سفر یک روزه برای افتتاح مجموعه طرح های اعلام شده توسط وزارت نفت است و تاکنون برنامه دیدار عمومی در آن پیش بینی و اعلام نشده است.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهارداشت:باتوجه به اینکه شماری طرح عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری نیز در استان بوشهر آماده بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی است این استان آمادگی میزبانی دو روز سفر رییس جمهوری را اعلام کرده بود.
گراوند تصریح کرد:اما بدلیل حجم برنامه های دولت و جلوگیری از تحت شعاع قرار گرفتن طرح های استانی نسبت به طرح های نفت، گاز و پتروشیمی در این سفر فقط طرح های پارس جنوبی افتتاح خواهد شد.
وزیر نفت نیز روز پنجشنبه ١٠ فروردین ماه 96 در بازدید از فازهای آماده افتتاح پارس جنوبی گفت: ایران تا پایان امسال در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی می گیرد.
بیژن نامدار زنگنه با اشاره به اولویت گذاری فازهای پارس جنوبی در شهریورماه سال ٩٢ گفت: این اولویت گذاری نتیجه داد و فازهای ١٥و١٦ و١٢ در 2 سال گذشته و پس از آن فازهای ١٧و ١٨، ١٩ و ٢٠و ٢١ که سال گذشته در اولویت قرار گرفت و تا پایان ماه جاری به بهره برداری می رسند.
وی اضافه کرد: همکاران ما در این دولت ظرف کمتر از چهار سال، ١١ فاز از پارس جنوبی را به بهره برداری رساندند که این وضعیت در نوع خود بی سابقه است.
*سال ٩٦، سالی استثنایی برای صنعت نفت کشور
وزیر نفت با بیان اینکه امسال، سالی استثنایی برای صنعت نفت و کل کشور است، اظهار داشت : در سال جدید مجموعه ای از افتتاح های بسیار بی نظیر را در پارس جنوبی پیش رو داریم، طرح هایی که ارزش سرمایه گذاری در آن ها، به ٢٠ میلیارد دلار می رسد.
وی ادامه داد: علاوه بر طرح های فازهای 17، 18، 19، 20 و 21، لایه نفتی پارس جنوبی ، چندین مجتمع پتروشیمی نیز آماده افتتاح است.
رییس جمهوری 27 فروردین ماه جاری برای پنجمین بار در دولت یازدهم به استان بوشهر سفر می کند و در این سفر یک روزه پالایشگاههای پنج فاز پارس جنوبی (17، 18، 19، 20 و 21)، را در شهرستان های عسلویه و کنگان افتتاح خواهد کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری تاکنون چهار بار در سالهای 92 (درجریان زلزله دشتستان)، 93(سفر استانی و افتتاح فاز 12 پارس جنوبی) و 94( افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی) به استان بوشهر سفر کرده است.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.