به گزارش ایرنا به نقل از این روابط عمومی، براساس نتایج و بررسی های به عمل آمده، بهره برداری بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی و وقوع خشکسالی های مستمر باعث افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن در محدوده مطالعاتی دیر - کنگان شده است.
به همین دلیل به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب و حفظ ذخایر ارزشمند آب زیرزمینی در محدوده یاد شده، به موجب ماده 4 قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب در این محدوده به مدت چهار سال از تاریخ نشر این آگهی طبق نقشه های موجود در دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با حدود اربعه به شرح زیر ممنوع است.
در این اطلاعیه آمده است، این ممنوعیت در محدوده یاد شده از سمت شمال از نقطه ارتفاعی 660 کوه درنگ در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقطه ارتفاعی 204 سپس به محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی مند، چاه گاه و دیر- کنگان، نقاط ارتفاعی 920، 1109 و در ادامه به نقاط ارتفاعی 1110 و 1023 کوه سرچشمه، نقطه ارتفاعی 1104 و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی ریز، باغان و دیر - کنگان است.
از سمت شرق از محل تلاقی یادشده در بالا در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقطه ارتفاعی 1394 کوه احمد سلمان، نقطه ارتفاعی 1394 کوه کچهر، نقطه ارتفاعی 1293 و در ادامه در امتداد مرز مذکور به محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی دارالمیزان، جم و دیر- کنگان سپس به نقاط ارتفاعی 1600 و 1144 و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی گاوبندی و دیر – کنگان با خلیج فارس است.
این ممنوعیت از طرف جنوب از محل تلاقی یادشده در امتداد خط ساحلی خلیج فارس تا محل تلاقی مرز محدوده های مطالعاتی مند و دیر- کنگان با خلیج فارس را شامل می شود.
همچنین این ممنوعیت از سمت غرب نیز از محل تلاقی فوق در امتداد مرز محدوده های مطالعاتی به نقاط ارتفاعی 17 و 9 و از آنجا تا نقطه ارتفاعی 660 است.
براساس این اطلاعیه این ممنوعیت به استثنای موارد مندرج در آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده 57 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 84 و در حد سقف تخصیص آب ابلاغی شده است.
شهرستانهای دیر و کنگان در جنوب استان بوشهر واقع هستند.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.