به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع  دانشجویان معتکف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اعتکاف کلاس عملی ارتقای شخصیت انسان است اظهار داشت: اعتکاف یک کلاس عملی ارتقای سطح شخصیت انسان است که انسان را فراتر از دنیا می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک میلاد حضرت امیر مؤمنان (ع) و با اشاره به نقش مهم فضای معنوی در ارتقاء جایگاه انسان تصریح کرد: انسان موجودی است که اگر خود را در فضای معنوی قرار ندهد و انس باخدا نداشته باشد به‌طورقطع دچار بحران شخصیت می‌شود زیرا دنیا فضای سقوط و باتلاقی است که انسان را در خود متوقف می‌کند.

امام جمعه بوشهر نقش مهم فضای معنوی را در رشد و کمال انسان مهم دانست و تاکید کرد: زندگی دنیایی قیدهایی دارد که به وجود انسان راه پیدا می‌کند و او را از هدف نهایی که رشد کمال است باز می‌دارد و اگر انسان بخواهد دچار بحران شخصیت نشود باید خود را از این قیود بااستفاده از فضای معنوی رها کند.

صفایی بوشهری بابیان اینکه دنیا محل جمع و تفریق ریاضی جمعیتی است گفت: با همه تلاش‌هایی که انسان می‌کند هر چیزی که داشته و یافته است را به‌راحتی از دست می‌دهد و عمر انسان همانند قطعه یخی که در دست دارد لحظه‌به‌لحظه آب می‌شود و از دست می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید  بر توجه به زیرساخت‌های معنوی در همه عرصه زندگی افزود:  دنیا با این‌ همه سختی و ناملایمات سکوی پرشی برای حیات آخرت و تنها راه رفع بحران دنیا عروج به سمت خدا و زندگی معنوی است.

 امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه  زندگی معنوی انسان را به فراتر از دنیای مادی ارتقاء می‌دهد خاطر نشان کرد: زندگی معنوی به انسان یک شخصیتی می‌دهد او را فراتر از دنیا می‌برد که دیگر مشکلات دنیای برای او کوچک و قابل‌حل است و می‌تواند به‌راحتی بحران‌های مادی را مدیریت کند.

 صفایی بوشهری با تأکید به اینکه باید از مشکلات دنیا عبور کنید تا مشکلات نزد شما کوچک شوند افزود: انسانی که به کلاس بالاتر می‌رود دیگر مشکلات قبلی در نزد او ناچیز می‌شود و اعتکاف یک کلاس عملی است که سبب ارتقای سطح شخصیت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خطاب به دانشجویان گفت: شما در اعتکاف سه روز فراتر از دنیا هستید تا یک‌ عمر فراتر از دنیا باشید و انسان در اعتکاف آن‌قدر بزرگ می‌شود که نه‌ تنها خداوند محبوب او می‌شود بلکه او محبوب خداوند می‌شود و این از برکات بزرگ اعتکاف است.

امام جمعه بوشهر  با بیان اینکه لذات مادی بسیار کوچک است تصریح کرد: درک لذت معنوی و انس باخدا و نزول برکات محسوس خدا وقتی برای انسان محقق می‌شود، لذات مادی در نظر او کوچک‌تر جلوه می‌کند و اگر انسان از حیات دنیوی عبور کند و وارد حیات معنوی شود بامحبت خدا مأنوس می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش مهم اعتکاف در ارتقاء جایگاه انسان افزود: اعتکاف ضمن اینکه انسان را از مشکلات رهایی می‌بخشد زمینه رشد و کمال انسان به قله‌های پیشرفت و پیروزی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614134
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.