به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالحمید خدری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر در قانون بودجه امسال اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده انحرافاتی که در نوع تخصیص اعتبارات استانی وجود داشت اصلاح شد و بودجه استان بوشهر امسال 110 درصد افزایش یافت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا اعتبارات 2 درصد نفت که به استان بوشهر تخصیص می‌یافت از اعتبارات کلی عمرانی استان کسر می‌شد گفت: با اصلاح قانون بودجه، اعتبارات مناطق محروم و 2 درصد نفت به میزانی که تصویب می‌‌شود پرداخت و اعتبارات مصوب عمرانی نیز بر اساس مصوبه پرداخت می‌شود.

خدری از افزایش 110 درصدی اعتبارات عمرانی استان بوشهر در قانون بودجه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی استان بوشهر با افزایش 110 درصدی نسبت به سال قبل به 680 میلیارد تومان رسید که نقش مهمی در تکمیل و تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان بوشهر بالاترین رشد در سطح کشور داشت افزود: استان بوشهر با این همه ظرفیت جزء مناطق کمتر توسعه یافته است که یکی از عوامل عقب افتادگی استان بوشهر، مطالبه‌گر نبودن مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سفرهای وزرا به استان بوشهر برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گر از وزیر نیستند که این مهم یکی از عوامل عقب افتادگی این استان قلمداد می‌شود.

خدری با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان بوشهر از تک رقمی به دو رقمی افزایش یافته که امیدواریم با تحقق قانون جذب 50 درصدی نیروهای بومی در صنایع در برنامه ششم بتوان قدری از مطالبات به حق مردم استان محقق کرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از 90 درصد از افراد جذب شده در شرکت‌ها و صنایع نفت و گاز شمال استان بوشهر نیروهای بومی این استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اینکه محدوده نیروهای بومی استان بوشهر باید تعیین شود تصریح کرد: در اجرای دو واحد نیروگاهی در نیروگاه اتمی بوشهر 7 هزار نفر مشغول بکار می‌شوند که اولویت با نیروهای بومی استان بوشهر است.

خدری با اشاره به بروز بحران سیل و طوفان در زمستان گذشته و فروردین امسال افزود: برای جبران خسارت آسیب‌دیدگان پیگیرهای لازم صورت گرفته است با نهایی شدن میزان خسارت پرداخت‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان به استان بوشهر خسارت وارد شد گفت: با بررسی کارشناسان در بروز بحران‌های یاد شده بیش از 500 میلیارد تومان برآورد خسارت شده که ان‌شاالله برای پرداخت خسارت در هیئت دولت در حال بررسی است.

وی از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد:در سفر 27 فروردین رئیس جمهور به استان بوشهر ضمن افتتاح فازهای پارس جنوبی ده‌ها طرح عمرانی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر و بزرگراه دیلم به گناوه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613581
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.