خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه 79 هزار هکتار اراضی گندم استان بوشهر به صورت دیم است اظهار داشت: در جریان خشکسالی و کاهش بارندگی‌ در استان بوشهر بیش از 95 درصد محصول اراضی گندم دیم این استان بی محصول شد و 100 درصد خسارت دید.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهرمساحت  اراضی گندم آبی استان بوشهر را  16 هزار و 500 هکتار دانست و خاطر نشان کرد: از  16 هزار و 500 هکتار اراضی آبی استان بوشهر محصول 10 هزار هکتار آن قابل برداشت است و بخشی از آن به سبب کاهش بارندگی و تامین نشدن آب مورد نیاز آنها از مدار تولید خارج شد.

وی  از برداشت گندم در اراضی استان بوشهر خبرداد و  تصریح کرد: برای برداشت گندم در استان بوشهر 100 کمباین به مزارع استان بوشهر اعزام شده که برداشت از مزارع شهرستان دشتی آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان دشتی پیشتار در برداشت گندم آبی در کشور است افزود: هم اکنون برداشت گندم با 10 دستگاه کمباین در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 هکتار آغاز شده است.

عمرانی از تعیین مرکز خرید گندم در استان بوشهر خبرداد و  بیان کرد: کارخانه آرد خلیج فارس دشتی، مجتمع انبارهای چغادک، سیلوی برازجان وکارخانه آرد الزهرا برازجان برای خرید گندم کشاورزان استان بوشهر  تعیین شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود حدود 40 هزار تن محصول از اراضی گندم استان بوشهر برداشت شود که نسبت به 130 هزار تن سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611983
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.