به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر سرتیپ ناصر آراسته ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه  رزمندگان در نیروهای مسلح از آموزه‌های دفاع مقدس بهره‌مند می‌شوند اظهار داشت: 2.5 میلیون نفر سرباز در نیروهای مسلح علاوه بر بسیجیان از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان در 8 سال جنگ تحمیلی آشنا شده‌اند.

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی با بیان اینکه آموزه‌های جنگ 8 ساله در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود افزود: 25 هزار نفر تاکنون در شش دانشگاه افسری و دیگر دانشگاه‌ها از آموزه‌های تدوین شده در حوزه جنگ تحمیلی با عملیات‌های رزمندگان آشنا شده‌اند.

وی با بیان اینکه افسران دانشگاه افسری با آموزش‌های مهارت جنگ آشنا می‌شوند تصریح کرد: این دانشجویان با فرهنگ حماسه، ایثار، مقاومت، ایستادگی، تدبیر و حکمت در دوره‌های مختلف آشنا می‌شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی شیرازی با بیان اینکه این شهید والامقام علاقمند به بسیج و فرهنگ بسیجی بود افزود: شهید سپهبد علی شیرازی بسیار علاقمند بود که روحیه بسیج در نیروهای مسلح و مردم تقویت شود و در درس‌های معارف جنگ رشادت‌های بسیجیان در دوره‌های مختلف تدریس می‌شود.

سردار آراسته از تدوین 60 کتاب در حوزه شهید صیاد شیرازی خبرداد و بیان کرد: سه جلد از این کتاب‌ها در هیئت معارف جنگ شهید سپهبدصیاد شیرازی تدوین و چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه در تدوین این کتاب‌ها از روحانیون و علمای دینی و مجتهدان بهره جسته شده افزود:تاکنون علاوه بر تدوین و چاپ 149 کتاب در عرصه حمایه و ایثار رزمندگان در عملیات‌های دفاع مقدس، 200 کتاب آموزشی  چاپ و منتشر شده است.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی شیرازی  با بیان اینکه آموزه‌های جنگ تحمیلی در اردوهای راهیان نور ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: در اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور در 12 روز بیش از 11 عملیات رزمندگان بازسازی و به دانشجویان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611738
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.