به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست بررسی برنامه‌های هفته سلامت در استان بوشهر از کاهش تصادفات فوتی در طرح نوروزی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمارها نوروز امسال میزان فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در استان بوشهر نسبت به نوروز سال گذشته 70 درصد کاهش نشان می‌دهد، طوری که شمار فوتی‌های تصادف‌های نوروزی از 16 تن در سال گذشته به پنج‌تن در نوروز امسال کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به کاهش ماموریت‌های اورژانس استان بوشهر در طرح نوروزی بیان کرد: در نوروز امسال سه هزار و 721 مأموریت در اورژانس استان بوشهر انجام شد که نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 رئیسی با بیان اینکه از این مأموریت‌ها 593 مورد تصادفی با 3 درصد افزایش بوده است افزود: در طرح نوروزی 2 هزار و 66 مورد در محل درمان، یک‌هزار و 453 بستری در بیمارستان 23 تن فوتی غیر تصادفی و یک‌ هزار و 608 نفر نیز به کمپ‌های سلامت  استان بوشهر مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات به  سبب حجم مسافران نوروزی مربوط به شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان است خاطر نشان کرد: با توجه به شمار قابل‌توجه طرح‌های در دست اجرا در حوزه سلامت در این استان، امسال یکی از سال‌های طلایی استان بوشهر در بخش سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افتتاح بیمارستان شهرستان دیر خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان 56 تختخوابی شهرستان دیر  که در حال تجهیزات امکانات تشخیصی و درمانی است در هفته سلامت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیسی  از تعیین مسئول بیمارستان امام هادی شهرستان دیر  خبر داد و گفت: این مرکز درمانی 58 تختخوابی که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال راه‌اندازی است، نخستین بیمارستان شهرستان دیر و دومین بیمارستان وزارت بهداشت و درمان در جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این بیمارستان در تجهیز امکانات تشخیصی و درمانی است که در هفته سلامت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611376
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.