به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین غفاری صبح امروز در نشست مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک روز ملی فناوری هسته‌‌ای با بیان اینکه این نیروگاه به عنوان نماد اقتدار و پایداری ملت ایران است اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور 1390 به شبکه سراسری برق متصل شد و یک سال پس از آن به ظرفیت کامل تولید برق دست یافت.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر با تمام توان در مدار تولید قرار دارد افزود: از برنامه‌های سال 95  هدف‌گذاری برای تولید 6.5 میلیارد کیلووات ساعت برق بود که با تلاش متخصصان، تولید این میزان برق از این نیروگاه محقق  و به شبکه سراسری منتقل شد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر و قطع اتصال به شبکه سراسری برق در چهارم بهمن ماه سال گذشته انجام شد گفت: با برنامه‌ریزی منسجم  49 بسته سوخت سالانه این نیروگاه در کوتاه‌ترین زمان تعویض و 17 فروردین  نیروگاه اتمی بوشهر مجددا به شبکه سراسری برق متصل شد.

غفاری میزان برق تولیدی از نیروگاه اتمی بوشهر را از زمان نخستین اتصال به شبکه سراسری برق تشریح و خاطرنشان کرد: از شهریور 1390 که برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق متصل شد و تا پایان سال گذشته  تولید برق در این نیروگاه  از مرز 20 میلیارد کیلووات ساعت گذشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر  با اشاره به برنامه‌های امسال تصریح کرد: در نیروگاه اتمی بوشهر امسال برای 305 شبانه روز با قدرت یک‌هزار مگاوات برق در شبکه برنامه‌ریزی شده که بیش از 6 میلیون کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609521
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.