به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مجید اسدی ظهر امروز در نشست به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای با بیان اینکه مرکز پزشک هسته‌ای بوشهر نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران از استان‌های مختلف و برخی کشورها دارد اظهار داشت: بعضی از درمان‌های نوین که امروزه فقط در کشورهای پیشرفته انجام می‌گیرد، از چند ماه پیش در استان بوشهر راه‌اندازی و انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرکز دوم پزشک هسته‌ای خبرداد و  بیان کرد:  یک مرکز دیگر کشور  با تلاش سازمان انرژی اتمی، مسئولان استانی و استادان توانمند دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همکاری بخش طب هسته‌ای بُن آلمان آغاز شده است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر تصریح کرد: مرکز یاد شده نه‌تنها خدمت‌رسانی به بیماران استان بوشهر برعهده‌ دارد بلکه پذیرای بیماران دیگر استان‌ها و حتی دیگر کشورها نیز است.

اسدی با بیان اینکه سال قبل بیش از 220 بیمار در این مرکز بستری شدند خاطر نشان کرد: کمتر از 20 درصد بیمارانی که  به مرکز  پزشکی هسته‌ای بوشهر مراجعه کرده‌اند از استان بوشهر بودند و 80 درصد آنها از خارج از استان به این مرکز درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه چهار درصد بیماران خارج از استان، بیمارانی بودند که از کشورهای دیگر برای درمان به بوشهر سفر کردند تاکید کرد:  با توجه به جایگاه مرکز پزشکی هسته‌ای استان بوشهر در درمان بیماران دیگر کشورها  به این ترتیب می‌توان گفت که گردشگری درمانی در استان بوشهر شکل گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر  گفت: برخی شرکت‌ها برای توسعه گردشگری درمانی در سطح بین المللی به مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر پیشنهاد داده‌اند.

 اسدی با اشاره به اینکه از استان‌های مختلف برای درمان به مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر مراجعه می‌کنند افزود:  در میان استان‌ها بیشترین بیماران ارجاعی از استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند هر چند از مرکز کشور و استان‌های شمالی هم بیمار پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر در بخش درمان با سرطان تیروئید آغاز کرد خاطر نشان کرد: درمان سرطان‌های پیشرفته پروستات، نورواندوکراین که بیش از 40 نوع تومور در سراسر بدن را تشکیل می‌دهد، درمان تسکینی دردهای سرکش متاستازهای استخوان ناشی از سرطان‌های مختلف و همچنین درمان روماتیسم پیشرفته مفاصل در این مرکز انجام گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر  بیان کرد: دانش پزشکی هسته‌ای در تشخیص همه بیماری‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد و در مبحث درمان بیشترین کاربرد این دانش در سرطان و بیماری‌های بدخیم است ولی بنا به کاربرد هدفمند آنها بسیار مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر از گام‌های جدیدی که برای گسترش پزشکی هسته‌ای در استان صورت گرفته است خبر داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608987
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.