به گزارش ایرنا، زهرا احمدی‌پور بعد از ظهر روز جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: علاوه براین اواخر فروردین امسال نیز با مشارکت دو کشور عربی با اجرای پروژه امکان سنجی، بازارچه موقت صنایع دستی ایران ایجاد و در دیگر کشورهای همسایه نیز زمینه ایجاد این بازارچه ها فراهم می‌شود.
وی در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها تولید کنندگان صنایع دستی بازار فروش خود در کشورهای اروپایی را از دست داده بودند ولی با برداشته شدن تحریم ها طی یکسال گذشته زمینه توسعه صادرات فراهم شده است.
احمدی پور با اشاره به افزایش درآمد صادرات محصولات صنایع دستی اظهار کرد: در زمان حاضر در نتیجه برداشته شدن تحریم ها صادرات محصولات صنایع دستی ایران بیش از واردات آنها است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: واردات تولیدات و شبه محصولات صنایع دستی به استثنای محصولاتی که در ایران تولید نمی‌شود، ممنوع است.
احمدی‌پور گفت: برای رونق و توسعه فروش محصولات صنایع دستی امسال در تمام استان‌ها بازارچه دائمی صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه براین استارت آپ‌هایی که در حوزه صنایع دستی راه‌اندازی شده زمینه تولید نرم‌افزارهای لازم و امکان کارگاه‌گردی برای یافتن محصولات صنایع دستی را فراهم کرده است.
احمدی پور افزود: با این نرم‌افزارها بیش از سه هزار فروشگاه مجازی محصولات صنایع دستی در کشور راه‌اندازی شده است که امسال این فروشگاه‌ها افزایش می‌یابد.
وی گفت: امسال برای احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ شده استانها فعالیت‌های ترویجی و آموزشی مورد توجه قرار دارد به نحوی که 70 مربی کارآزموده در کشور شناسایی و زمینه آموزش رشته‌‌های صنایع دستی در استان‌ها و شهرهای مختلف به نسل جوان را فراهم می‌کنند.
احمدی پور افزود: در همین راستا دانشجویان مرد رشته هنر برای احیای رشته‌های صنایع دستی در قالب سرباز هنر به کار گرفته می شوند که ضمن ارائه آموزش‌های لازم در به‌روز رسانی تولیدات و آموزش‌های صنایع دستی فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص گردشگری دریایی نیز تصریح کرد: رویکرد امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه به زیرساخت‌های گردشگری دریایی است که استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.
به گفته احمدی پور با توجه به اینکه استان بوشهر در توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی تمرکز جدی کرده است با برنامه‌ریزی انجام شده این استان به عنوان قطب گردشگری دریایی معرفی می‌شود و در همین راستا فردا با حضور مسئولان استان‌های ساحلی نشست تخصصی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه رویکرد امسال این سازمان توسعه زیرساخت‌های گردشکری دریایی است گفت: در راستای توسعه زیر ساختهای گردشگری دریایی سرمایه‌گذاران این بخش امسال مورد پشتیبانی و حمایت قرار می‌‌گیرند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر 2 روزه خود به استان بوشهر (پنجشنبه و جمعه) ضمن بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی استان در نشست با سمن ها و مسئولان استان در جریان مسائل و مشکلات استان قرار گرفت.
6047/1484
خبرنگار : موناعیدان **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.