به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست فعالان بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر با  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه جذابیت‌های گردشگری استان بوشهر مورد توجه همگان است اظهار داشت: استان بوشهر علاوه بر داشتن آثار تاریخی و ظرفیت‌های دیگر گردشگری ، هنر و موسیقی آن می‌تواند در حوزه گردشگری اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر برای فعالیت سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت‌های لازم و تسهیلات مورد نیاز فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت سازمان میراث فرهنگی از طرح‌های گردشگری استان بوشهر افزود: در استان بوشهر دهکده‌های گردشگری در مناطق مختلف طراحی و و زیرساخت‌های آن فراهم شده که برای مشارکت سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های روبنایی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

سالاری با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه فعالیت صنعت گردشگری نیاز به توسعه حمایت و مشارکت همگانی است که جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان بوشهر است.

وی با اشاره به وجود غرفه‌ها و بازارچه‌ در دهکده گردشگری بوشهر گفت: در دهکده گردشگری دریایی بوشهر برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی مکان‌هایی تعبیه شده  است.

استاندار بوشهر از ایجاد هتل دریایی شناور در دهکده گردشگری دریایی بوشهر خبرداد و افزود: این هتل‌ها در خور این دهکده با قیمت ارزان ساخته می‌شود که  ظرفیت مهمی برای جذب گردشگر در بوشهر در حداقل 9 ماه از سال فراهم می‌کند.

سالاری از راه‌اندازی مرکز بین المللی ورزش‌های دریایی در بوشهر خبرداد و تاکید کرد: مرکز بین المللی ورزش‌های دریایی و آبی بر اساس توافقات صورت گرفته با وزیر ورزش و جوانان در دهکده گردشگری بوشهر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این مرکز در آینده نزدیک اجرایی می‌شود افزود: در این دهکده طرح‌های مختلفی در حوزه تولید و اشغال تدوین شده که از سرمایه‌گذاران حمایت‌های مورد نیاز ارائه می‌شود.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه دهکده گردشگری بوشهر قطب گردشگری دریایی است  گفت: بخش قابل توجهی از اعتبارات استان بوشهر مشروط به ایجاد اشتغال به احداث دهکده‌های گردشگری و رونق فعالیت بخش صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

سالاری با اشاره به اینکه اشتغال پایدار در دهکده‌های گردشگری ایجاد می‌شود تصریح کرد: صنعت گردشگری در استان بوشهر ایجاد نشده و با توجه به ظرفیت‌های فراوان این استان با رونق  صنعت گردشگری شغل‌های پایداری در این استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607073
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.