به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، زهرا احمدی‌پور بعدازظهر امروز در نشست با بخش خصوصی و سمن‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر با بیان اینکه سمن‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در  توسعه فعالیت‌های این سازمان دارند اظهار داشت: کلیدی‌ترین برنامه دولت یازدهم توسعه نشاط و شادابی است که در این حوزه سمن‌ها عناصر مهم و تاثیرگذاری هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از استان‌ها در  توسعه سمن‌ها عملکرد مطلوبی داشتند افزود: شرائط مطلوبی برای آینده سمن‌ها در کشور ترسیم شده  که نقطه قوت این مهم در بخش آموزش با نگاه فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور، سمن‌ها را سرمایه مهم اجتماعی جامعه دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی تلاش کرده ، از سمن‌ها به عنوان میراث بانان حفاظت و صیانت آثار فرهنگی استفاده کند.

احمدی‌پور با بیان اینکه کارکنان سازمان میراث فرهنگی بسیار محدود است افزود: تنها با نیروهای یگان حفاظت این سازمان نمی‌توان از آثار مختلف فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی صیانت کرد که در این راستا سمن‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی نقش مهمی در صیانت و حفاظت از آثار دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آثار فرهنگی و تاریخی عناصر هویت بخش جامعه هستند تصریح کرد: میراث بانان  با فعالیت خود تداوم بخش صیانت از آثار هستند.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی در ایران مفغول مانده بود خاطر نشان کرد: در گردشگری دریایی و توسعه زیرساخت‌های این نوع گردشگری غفلت شده به گونه‌ای که از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری استفاده نمی‌شد که بحمدالله در استان بوشهر توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی شکل گرفته است.

معاون رئیس جمهور افزود: استان بوشهر در ایجاد گردشگری دریایی پیشرو است که انگیزه لازم برای توسعه این نوع گردشگری در استان‌های ساحلی جنوبی فراهم کرده است.

احمدی‌پور با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در اجرای طرح‌های صنعت گردشگری متبلور است چراکه این نوع سیاست در صنعت گردشکری می‌تواند این صنعت را شکوفا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این نکته که اقتصاد صنعت گردشگری باید جایگرین اقتصاد نفت شود تصریح کرد: صنعت گردشگری به ویژه  گردشگری دریایی  می‌تواند راه‌ برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت را فراهم کند.

وی، با اشاره به اینکه سهم گردشگری بین‌المللی ایران بر اساس افق 1404 بیش از 20 میلیون نفر است افزود: بر این اساس تا سال 1404  بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران می‌شوند که بخشی از افق یاد شده در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه عقب افتاد ولی پس از  برجام شرائط  و فضای مناسب و لازم برای این مهم محقق شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای جذب گردشگر بین‌المللی بر اساس افق 1404 باید شتاب بیشتری صورت بگیرد گفت: ورود هر گردشگر خارجی 10 تا 11 شغل پایدار ایجاد می‌کند که باید از این فرصت بهره جست.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است گفت: معرفی جاذبه‌ها گردشگری مناطق مختلف کشور و زمینه جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به برگزاری کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری جهان در ایران تصریح کرد: این کنوانسیون سبب شد رزرو مراکز اقامتی ایران برای گردشگران بین‌المللی در نیمه نخست امسال 120 درصد افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه گردشگران خارجی بین 5 تا 10 درصد کل گردشگران هستند افزود: بیش از 90 درصد از گردشگران، داخلی هستند که راه‌اندازی تورهای آشنا سازی ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607012
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.