به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناصر امیرزاده بعدازظهر امروز در نشست بخش خصوصی و سمن‌ها با  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است اظهار داشت: سواحل، دهکده‌های گردشگری، آثار طبیعی و تاریخی و پارک‌های ملی دریایی در نقاط مختلف استان بوشهر ظرفیت مهمی برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین پوشش گیاهی جنگل حرا در مناطق جنوبی استان بوشهر در منطقه نایبند وجود دارد گفت: علاوه بر این، بزرگترین نخلستان کشور با شش میلیون اصله نخل ظرفیت مهمی برای تورهای گردشگری در استان بوشهر فراهم کرده است.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌، بافت تاریخی شهر بوشهر را یکی از مهم‌ترین ظرفیت گردشگری دانست و تاکید کرد: در بافت 40 هکتاری تاریخی بوشهر ظرفیت مهمی شامل بناها و ساختمان‌ها با معماری ویژه وجود دارد که قابلیت مهمی برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

امیرزاده با اشاره به مزیت‌های مهم آثار تاریخی استان بوشهر خاطر نشان کرد: مجموعه کاخ‌های هخامنشی در دشتستان، بندر تاریخی سیراف، ابنیه‌های گوناگون تاریخی در شمال، جنوبی و مرکز استان بوشهر مزیت‌های گردشگری در این استان افزایش داده است.

وی مناطق طبیعی و میراث ناملموس در استان بوشهر را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر دانست و گفت: موسیقی و آواها و نواهای این استان ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری فراهم کرده به گونه‌ای که بخشی از این آثار در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌ با اشاره به ظرفیت صنایع دستی استان بوشهر افزود: عبابافی، گلیم‌بافی، گبه، حصیر و ساخت محصولات گوناگون چوبی، حصیری و دریایی از ظرفیت مهم صنایع دستی استان بوشهر است که خریداران بسیاری دارد.

امیرزاده تصریح کرد: در نوروز امسال تولید کنندگان محصولات صنایع دستی افزون بر 5 میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند که در این استان کم نظیر است.

وی مراکز خرید تجاری، گردشگری تجاری و موهبت طبیعی دیگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر از ظرفیت مهمی در بخش‌های گردشگری برخوردار است که این قابلیت‌ها در شهرها و روستاهای ساحلی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌ از افزایش ساخت هتل در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: هتل‌های استان بوشهر در سه سال گذشته از 7 هتل به 11 هتل افزایش یافته و این در حالی است که  11 هتل آپارتمان‌ در استان فعال است.

امیرزاده اقامتگاه‌های بوم‌ گری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 2 اقامت بوم‌گردی در استان وجود دارد که تا نیمه نخست امسال شش اقامت دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی واحدهای اقامتی بین راهی، دهکده‌های گردشکری و طرح‌های در دست ساخت را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و افزود: اکنون چندین هتل با ستاره‌های مختلف در شهرهای استان بوشهر در حال ساخت است که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر‌ از راه‌اندازی هتل‌های سنتی در بافت تاریخی بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری 4 هتل سنتی در بافت تاریخی بوشهر راه‌اندازی که 3 واحد آن تا نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

امیرزاده با اشاره به مرمت مدرسه تاریخی سعادت بوشهر گفت: این مدرسه با 20 میلیارد ریال بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606971
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.