به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی سملیان صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بهره‌مندی اینترنت در روستاهای استان بوشهر  بیش از 4 برابر افزایش یافته است  اظهار داشت:   175 روستای استان بوشهر از خدمات اینترنت استفاده می‌‌کنند که نسبت به 4 سال گذشته بیش از 4.4 برابر افزایش یافته است.

وی از  افزایش 4 برابری کاربران اینترنت در استان بوشهر  خبر داد و بیان کرد:  اکنون  525 هزار کاربر در استان بوشهر از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند و این در حالی است که در سال 4 سال گذشته 125 هزار کاربر اینترنت در استان بوشهر فعال بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه  در سه نخست امسال بیش از 110 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: در دولت یازدهم تاکنون افزون بر 420 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده و این در حالی است که تا 3 ماه آینده 110 میلیارد تومان دیگر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی  با تاکید بر افزایش سرعت اینترنت در روستاهای استان بوشهر تصریح کرد:  با برنامه‌ریزی انجام شده بزودی سرعت اینترنت در روستاهای استان بوشهر افزایش می‌یابد.

سملیان با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه انتقال در استان بوشهر گفت: ظرفیت شبکه انتقال ارتباطات در استان بوشهر از 59.8 Gbps در سال 1392 با افزایش 3.3 برابری اکنون بهGbps  200 رسیده است.

وی با اشاره به اجرای شبکه فیبرنوری در استان بوشهر  بیان کرد:  بیش از 3 هزار و 578 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان بوشهر اجراء شد که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌‌های خدمات الکترونیکی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزایش زیرساخت‌ها را با هدف اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تاکنون ظرفیت پهنای باند بهره برداری شده در استان بوشهر از 2.5 Gbps به 15 Gbps  افزایش یافته است.

 سملیان ظرفیت پنهای باند ورودی استان بوشهر را دارای  افزایش 9 برابری نسبت به 3.5 سال قبل دانست و افزود:پهنای باند ورودی به استان بوشهر از 6 Gbps به 55Gbps رسیده و تعداد شهرهای دارای نسل سوم تلفن همراه  28 شهر و تعداد شهرهای دارای پوشش نسل چهارم تلفن همراه 11 شهر در استان بوشهر است و این در حالی است که امسال تمام شهرهای استان دارای پوشش نسل سوم می‌شوند.

سملیان از راه‌اندازی تلفن گویای 195 برای بررسی شکایات ارتباطی خبرداد و خاطر نشان کرد: تلفن گویای 195 امکان ارائه مطالبات و شکایات مردمی از وضعیت ارتباطات و ارائه‌کنندگان خدمات و اپراتورها را فراهم می‌کند و ما از این طریق پیگیری‌های لازم برای پاسخگویی به مطالبات مردم استان بوشهر انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605374
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.