نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه در این هفته رطوبت هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی  نشان دهنده تداوم وزش جریانات شمالی طی امروز و  فردا در استان بوشهر است که در نتیجه آن خلیج فارس در این استان بخصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان مواج می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در برخی نقاط احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد گفت: از فردا با فروکش کردن موقت جریانات و تغییر تدریجی به جنوبی، از تلاطم دریا کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به  افزایش دما در مناطق مختلف استان بوشهر تصریح کرد: در نتیجه افزایش ابر و وزش جریانات گرم و نسبتا مرطوب جنوبی، روند تدریجی افزایش دمای هوا از روز پنج شنبه در سطح استان بوشهر آغاز و تا پایان هفته آینده ادامه  دارد.

شفیع‌خدایی با بیان اینکه  دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان بوشهر 5 تا 10 درجه سانتیگراد افزایش یابد خاطر نشان کرد: شدت گرمای در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته آینده در استان بوشهر  پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه آسمان استان بوشهر اینک صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد ، غبار محلی و در برخی نقاط با احتمال گرد و خاک است خاطر نشان کرد: جهت باد استان بوشهر شمال غربی با سرعت 16 تا 42 کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی استان گاهی تا 48کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به بیش از 2 متر می‌رسد افزود: ارتفاع موج  خلیج فارس در سواحل شمالی استان بوشهر 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی این استان بین 120 تا 240 سانتیمتر و از امشب 30 تا 90 سانتیمتر می‌رسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605371
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.