به گزارش ایرنا، دکتر عبدالرحیم دادجو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 10 مورد حادثه ویژه شامل وقوع سیل و آبگرفتگی، پدیده نادر سیش، مسمومیت غذایی، تیرخوردگی و حوادث ترافیکی در استان بوشهر به وقوع پیوسته است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 511 مورد ماموریت شهری، 458 مورد جاده ای، 522 مورد مربوط به کمپهای سلامت و 50 نفر بیماربری و همکاری با مراکز درمانی و بیمارستانهای استان است.
دادجو گفت: 287 مورد از این ماموریت ها ترافیکی، 272 مورد غیرمرتبط به حمل و نقل، 980 مورد بیماری که در این زمینه تیم های عملیاتی اورژانس 2 مورد عملیات احیا موفق انجام دادند و 749 مورد به صورت سرپایی و با ارائه خدمات در صحنه و در محل فوریت درمان و 676 نفر را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه در محل به بیمارستانهای سطح استان منتقل کردند.
وی افزود: همزمان با طرح امداد نوروزی بیش از 10 مورد حادثه ویژه در سطح استان رخ داد که مهم ترین آنها نفوذ آب دریا به مناطق شهری دیر و وقوع پدیده نادر سیش در سطح آبهای آزاد بود.
دادجو اظهار کرد: در پی این حادثه تیمهای عملیاتی شهرستانهای دیر، کنگان و دشتی فراخوان شده و ضمن اعلام آماده باش به بیمارستانهای سطح استان 13 مصدوم با آمبولانس های اورژانس و نیز وسائل نقلیه شخصی به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان انتقال یافتند و 11 نفر نیز در محل و مراکز درمانی محل حادثه تحت درمان قرار گرفتند.
وی یادآو رشد: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تجهیزات و امکانات کافی و سه نفر نیروی عملیاتی نیز از بوشهر به شهرستان دیر اعزام شد.
دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمپ های سلامت نوروزی شهرستانهای دیر و کنگان که در نزدیک ساحل برپا شده بود نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شد طوریکه یک دستگاه آمبولانس مستقر در کمپ سلامت دیرغرق و مسافتی را با آب پیمود و از ناحیه بدنه و سیستم های کامپیوتری آسیب دید.
اورژانس استان بوشهر از 25 اسفند سال 95 با 43 پایگاه شهری و جاده ای ، 10 کمپ سلامت نوروزی وبیش از 340 نفر نیروی عملیاتی و ستادی آماده باش بود.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.