محمد شکیبی نسب روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: همچنین چهار فروند شناور ویژه گشت های راهیان نور توسط منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز همانند سال گذشته تورهای دریایی خود را در استان بوشهر برگزار می کنند.
وی یادآور شد: در سال گذشته 440 هزار نفر از گشت های دریایی استان بوشهر استفاده کردند که پیش بینی شده این آمار در نوروز 96 افزایش داشته باشد.
شکیبی نسب گفت: برای نوروز 96 نیز طرح نوروزی گشت و مسافرت دریایی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
وی بیان کرد: طرح گشت و مسافرت دریایی استان بوشهر در 11 بندر این استان تعریف شده و بر این اساس اسکله و ایستگاه های مجاز این بنادر برای ارائه خدمات گشت های دریایی مشخص شدند.
شکیبی نسب ادامه داد: در شهر بوشهر نیز2 اسکله والفجر و شیلات برای کشتی های مسافربری و پنج اسکله نیز برای ارائه خدمات قایق های تفریحی مشخص شده است.
وی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی دریایی خدمات این گشت ها از طلوع صبح تا غروب آفتاب صورت می گیرد و مسافران و بویژه استفاده کنندگان از جت اسکی نیز به منظور تامین ایمنی لازم باید تنها در محدوده اسکله و ایستگاه های دریایی مشخص شده مبادرت به انجام تورهای دریایی کنند تا در صورت بروز سانحه امکان خدمات دهی بهتر از سوی شناورهای ناجی برای آنها وجود داشته باشد.
شکیبی نسب با اشاره به اینکه امسال 6 شناور ناجی محدوده فعالیت های خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را پوشش می دهند گفت: افرادی که از خدمات گشت های دریایی استفاده می کنند در صورت بروز هر گونه سانحه می توانند از طریق سامانه تلفنی 1550 شناورهای ناجی را به کمک بطلبند.
وی با بیان اینکه به دلیل مخاطره آمیز بودن جریان های دریایی استفاده از قایق های پارویی ممنوع است افزود: به منظور حفظ محیط زیست سواحل استان بوشهر نیز امیدواریم همچون سال گذشته شاهد همکاری خوبی از سوی مردم و شهرداری های شهرهای ساحلی استان بوشهر باشیم.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.