به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری رثوز سه شنبه در نشست هم اندیشی توسعه و اشتغال عشایر استان بوشهر در دشتستان افزود: پراکنده بودن عشایر موجب هزینه بر بودن ارائه خدمات به ویژه آبرسانی به آنها می‌شود هر چند اگر عملیات طرح دهرود انجام شود مشکلات آبرسانی به عشایر دشتستان حل خواهد شد.
وی یادآورشد: تاریخ ورود و خروج عشایر در قالب یلاق و قشلاق نیازمند بازنگری است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتباری برای جبران خسارت سیل به عشایر اختصاص خواهد گرفت، گفت: 100درصد اعتبارنفت و استانی و اعتبارات ماده 180 را هم تا سقف 30 درصد پرداخت خواهیم کرد در حالی که نقدینگی اعتبارات استانی 20 درصد بوده اما پرداختی به عشایر 46 درصد بوده است.
رییس اداره امور عشایر دشتستان نیز گفت: 21هزار نفر در قالب سه هزار و 200خانوار عشایری که جمعیت 70 درصدی عشایر استان را تشکیل می دهد در این شهرستان مستقر هستند.
علی رحیمی افزود: جمعیت عشایری دشتستان علاوه بر عشایری که اسکان دائم یافته اند عشایر کوچرو نیز به مدت هفت ماه در بخش های ارم، بوشکان، مرکزی، سعدآباد و شبانکاره فصل قشلاق خود را سپری می کنند.
وی با بیان اینکه25درصد تولیدات پروئتینی دشتستان توسط این قشر تولید می شود یادآور شد: سه هزار و 200 تن گوشت قرمز تولید سالانه عشایر دشتستان است.
رحیمی ادامه داد: انواع صنایع دستی جاجیم، گلیم، گبه و قالی نیز توسط 400 بافنده عشایری که تعدادی شناسنامه دار هستند و تعدادی نیز غیر رسمی کار می کنند تولید می شود.
وی همچنین از خدمات امور عشایر به 800 دانش آموز عشایری در این شهرستان خبر داد.
در این نشست از علی رزمجو و فرنوش پناهی دو دانش آموز نخبه عشایری دشتستان و خانواده شهید رامنه از شهدای عشایر دشتستان تجلیل شد.
7213/6045ٍ** خبرنگار: سیده حلمیه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.