به گزارش ایرنا، 'شهره پیرانی' روز سه شنبه به مناسبت روز زن در همایش 'بانوان دانش آموخته مکتب حضرت فاطمه (س)' در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم با خرید کالای خارجی از بازار کشورهای دیگر حمایت می کنند و فرصت رشد و ترقی را از تولیدکنندگان داخلی می گیرند.
وی اضافه کرد: با خرید محصولات داخلی علاوه براینکه از تولید داخل حمایت می شود فرصت اشتغال نیز در جامعه فراهم و رونق اقتصادی محقق می شود.
پیرانی اظهار کرد: زنان و مادران خانواده های ایرانی نقش اساسی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ خرید محصولات داخلی دارند.
وی گفت: جوانان این مرز و بوم برای توسعه، پیشرفت، استقلال و ارتقای کشور شهید شدند و ما باید با حفظ آرمانهای شهدا راه آنان را برای عزت، اقتدار کشور و اسلام ادامه دهیم.
پیرانی بیان کرد: برای داشتن آینده ای روشن نیازمند نگاه توسعه گرا نه تنها در خانواده بلکه در جامعه هستیم.
همسرشهید رضایی نژاد افزود: امروز کشورهای آسیای جنوب شرقی در کنار توجه و حفظ سنت ها و با نگاه توسعه گرا و برنامه ریزی به رشد اقتصادی رسیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانواده به عنوان کوچکترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی و مادر به دلیل ارتباط و مرکزیت خود در خانواده نقشی مهم برعهده دارد.
پیرانی با تاکید براینکه خانواده اساسی ترین نقش را در توسعه کشور برعهده دارد، یادآور شد: هرچند امروز نقش سنتی زنان نوعی نگاه منفی به شمار می رود ولی زن در نگاه سنتی در کنار تربیت و الگودهی به فرزندان در اقتصاد خانواده نیز دخالت داشت.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جامعه سالم و توسعه گرا داشته باشیم باید از خانواده ها شروع کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: اگر امروز در برخی از امور مشکل داریم به این دلیل است که بعد از38 سال هنوز بر اساس سیره و روش زندگی معصومان بویژه حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه ریزی نشده است.
عبدالکریم گراوند افزود: باید تلاش شود در دولت و نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر سیره و روش ائمه معصوم (ع) است بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف شود.
وی با بیان اینکه اساس خانواده دردست زنان است اظهار کرد: اگر زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه بدرستی تبیین می شد، امروز دغدغه زندگی ایرانی اسلامی را نداشتیم.
گراوند بیان کرد: الگوی ایرانی اسلامی به معنی آمیختن فرهنگ و آداب اصیل ایرانی با رسوم و سنت های اسلامی است که با مدیریت و برنامه ریزی زنان ایرانی عملیاتی می شود.
وی با اشاره به اهمیت و برجستگی نقش زن درخانواده اظهار کرد: زنان دربسیاری از کارها بویژه در بخش الگوی مصرف و روی آوردن به کالاهای تولید داخل نقش موثری دارند.
گراوند بیان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ خرید محصولات داخلی باید از تولید کالای ایرانی حمایت کرد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این دانشگاه در دوران دفاع مقدس یکهزار رزمنده، 300 جانباز، 35 آزاده و هشت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
حیدرعزیزنژاد افزود: تلاش می شود امروز نیز با انجام کار جهادی در بخش های مختلف مسیر پیشرفت و توسعه مورد نظر شهدای این سرزمین را ادامه داد.
وی بیان کرد: هرچند فاصله رسیدن به ایده آلها زیاد است ولی باید برای رسیدن به آنها تلاش کرد.
عزیزنژاد با بیان اینکه مساله هسته ای یکی از مصداقهای اقتدار کشور است گفت: ایران درچارچوب قوانین بین المللی حرکت می کند و به دنیا ثابت کرد همواره بدنبال استفاده صلح آمیزاز انرژی هسته ای است و در این مسیر هیچ استکبار و زورگویی نباید مانع کار ما شود.
وی بیان کرد: در زمان حاضر نیز با همراهی مردم و مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر بعد از سالهای طولانی با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق وارد مدار شده و با همت مردم و مسئولان تلاش برای راه اندازی نیروگاههای دوم و سوم نیز وجود دارد.
وی تاکید کرد: ملت ایران با انقلاب خود به دنیا 'ما می توانیم' را ثابت کرد به همین دلیل در ثابت کردن این شعار تلاش می شود.
عزیزنژاد افزود: شهیدان هسته ای کشور با علم و دانش خود بزرگترین خدمت را به کشور کردند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.