نورالله اسعدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به نشست ها و پیگیری ها و کارهای کارشناسی شده روی این طرح انتظار می رود که به تصویب نهایی برسد.
وی بابیان اینکه براساس برآورد اولیه برای ارجای این طرح، یکهزار میلیارد ریال نیاز است، اظهارکرد: تمامی پارامترهای لازم در این طرح دیده شده و امکان رقابت بخش خصوصی در این عرصه مهیاست.
وی به مشخصات این طرح اشاره کرد و گفت: احداث حوضچه به مساحت 56 هکتار در ضلع غربی و در دهانه ورودی که با عمق منهای پنج متر شروع و امکان منهای هفت متر در پایین ترین جزر قابل افزایش است.
اسعدی ادامه داد: احداث چهار پست اسکله با ظرفیت پنج هزارتن با قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ و در کنار آن احداث اسکله نفتی نیز پیش بینی شده است.
وی گفت: حجم لایروبی پیش بینی شده یک میلیون و 800 هزار مترمکعب و دارای ترمینال از جمله کانتینری در محدوده ای نزدیک به 30 هکتار درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه افزود: 30 هکتار زمین نیز از محل دریا استحصال و اطاله موج شکن که هم اینک 2 بازویی و بر اساس مطالعات رسوب شناسی و تلاطم آب دریا انجام شده به همراه موج شکن سوم ایجاد می شود.
وی بیان کرد: ایجاد یک پست اسکله 'رو رو' برای انجام عملیات لجستیکی جزیره خارگ از دیگر قابلیت هایی است که در طرح توسعه بندر گناوه دیده شده است.
اسعدی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری یک میلیون و 200 تن کالا درسال و 100 هزار تی ای یو کانتینر نیز در طرح آورده شده است.
بندرگناوه از بندرهای فعال تجاری استان بوشهر است که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته و یکهزار و 50 فروند شناور تجاری چوبی، فلزی و فایبرگلاس دارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.