به گزارش ایرنا، غلامحسین کرمی روز سه شنبه باحضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناوه به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: رسانه ها به عنوان حلقه ارتباطی مدیریت منابع طبیعی با جامعه نقش و جایگاه بی بدیلی باتوجه به پیچیدگی فعالیت ها در این حوزه دارند.
وی اظهارکرد: مدیریت منابع طبیعی دارای ابعاد مختلف در همه عرصه ها حتی سیاسی است و در این فضا ما نیازمند تعامل و همفکری با کنشگری مختلف نظام اجتماعی که هرکدام مطالبات متنوعی دارند، هستیم.
کرمی گفت: به رسانه ها تنها به صرف اطلاع رسانی توجه نمی کنیم بلکه هدف بنیادین از ارتباط و تعامل با آنان فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی زیست محیطی، حفظ و توسعه منابع طبیعی و نهادینه شدن حقوق و وظایف شهروندی دراین حوزه است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بیان کرد: نقد عملکردمان نیز را در فضای رسانه می بینیم و دنبال می کنیم که می تواند در تحلیل جامع تر امور، شناختن ابعادی که شاید تاکنون به آن کمتر توجه کرده ایم به ما کمک کند تا یک مدیریت اثربخش تری همراه با تعاملات اجتماعی فراهم شود.
وی گفت: داشتن حق زندگی در محیط سالم و مسئولیت پذیری در حفاظت از محیط زیست برای نسل حاضر و آینده از موارد مهم در حقوق شهروندی است.
کرمی بابیان اینکه از منابع طبیعی باید به شکلی که اندازه حق خودمان است استفاده کنیم تا نیازها و حقوق نسل های آینده به خطر نیافتد، تاکیدکرد: این مهم نیازمند داشتن آگاهی و خردمندی بیشتر مردم در حوزه محیطی جامعه است.
نعمت الله بهروزی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی گناوه هم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بر مشارکت و همکاری آحاد مردم در توسعه و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: نقش رسانه ها دراین زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.
دراین دیدار رئیس و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاریخچه و اهداف و سیاست های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، نحوه تهیه و نگارش و ارسال خبر آشنا و از تلاش و زحمات ایرنا گناوه در زمینه انعکاس برنامه ها و اهداف این اداره تقدیر کردند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناوه در 19 آذر 1370 راه اندازی شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.