ارسطو ترکمان منش روزدوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آماردر مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 219 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد : اعضا این کمیته در چهار حوزه محیط های آموزشی و خانواده ،تیم محیط محلات شهری و روستایی و فضاهای کاری فعالیت دارند که شامل 11 دستگاه اجرایی هستند.
ترکمان منش اضافه کرد : یکی از مراکزی که باید بیشتر در کنار سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرد محیط های کاری است .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد از نقاط مختلف کشور و با فرهنگ های متفاوت ، به منظور اشتغال و یا جویای کار در استان حضور پیدامی کنند ، بیشتر دچار آسیب می شوند .
ترکمان منش یادآورشد:این افراد به دلیل دور بودن از خانواده ها بیشتر در معرض آسیب هستند که دستگاه های اجرایی مرتبط باید در این راستا برنامه ریزی کنند .
وی ادامه داد:عمده ترین آسیب اجتماعی در محیط های کار اعتیاد است .
ترکمان منش بیان کرد : نیروی انسانی کار در استان بوشهر اغلب توسط پیمانکاران بخش خصوصی به کار گرفته می شوند که به دلیل اینکه غربالگری از این افراد صورت نگرفته ، فرد مبتلا به بیماری اعتیاد و سالم از هم قابل تشخیص نیستند.
وی گفت: به دنبال این هستیم سلامت افراد متقاضی کارقبل از شروع به فعالیت در محیط های کارگری استان، توسط مراکز بهداشت مستقردر کارگاه ها تایید و سپس به کار گرفته شوند،تا بتوانیم از آسیب های ناشی از اعتیاد پیشگیری کنیم .
ترکمان منش افزود: در محیط های کار ی استان بوشهر اغلب مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان مورد استفاده قرار می گیرد ولی در بین سایر افراد جامعه موادمخدر سنتی از جمله تریاک همچنان بیشترین آمار مصرف را به خود اختصاص داده است .
7210/ 6045**خبرنگار:سیده نیر قیمی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.