به گزارش ایرنا، سیروس فتحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دارالقرآن ها بعنوان متولی آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی برای دانش آموزان هستند که در زمان حاضر به صورت مستمر فعالیت می کنند.
وی یکی از حوزه های فعالیت این معاونت را قرآن، عترت و نماز عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره مدیریت و برنامه ریزی یاوران نماز (طرح مبین) و آموزش 181مدیر، اجرای طرح مصباح الهدی و امام شناسی در50 مدرسه و توزیع 13 هزار جلد کتاب آشنایی با زندگی معصومان و برگزاری جشن تکلیف برای 11هزار و 950 دانش آموز دختر و پسر از جمله برنامه های این معاونت است.
فتحی برگزاری مسابقه های قرآن، عترت و نماز در 14رشته و با حضور 30 هزار دانش آموز، اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن در 102مدرسه و با توزیع 10هزار جلد کتاب، اعزام دانش آموزان ممتاز قرآنی به برنامه تلویزیونی اسرا و راهیابی چهار دانش آموز به مرحله نهایی و نیمه نهایی، توزیع 10 هزار جلد کتاب فجر قرآن را از جمله فعالیت های این معاونت عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: در زمان حاضر تعداد مراکز مشاوره در این استان از دو مرکز در سال 92 به 10 مرکز در شهرستان و یک مرکز خدمات مشاوره روان شناختی افزایش یافته است.
وی افزود: اجرای طرح همیار مشاور برای بهره گیری از مشارکت فعالان همسال از جمله طرح های مهم معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش است.
فتحی اظهار کرد: در همین راستا 816 دانش آموز امسال در طرح همیار مشاور با هدف افزایش اثر بخشی برنامه های مشاوره ای در استان بوشهر شرکت کردند.
وی گفت:آموزش 617معلم دوره ابتدایی بعنوان رابطان هسته های مشاوره بین دانش آموزان و مراکز مشاوره برای شناسایی دانش آموزان نیازمند به خدمات مشاوره ای، برگزاری دوره توانمندسازی مشاوران، اجرای برنامه هفته بهداشت و روان، راه اندازی 21پایگاه انتخاب رشته و اجرای طرح ملی هدایت تحصیلی و برگزاری هفته مشاغل از جمله فعالیتهای این بخش است.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر استان بوشهر به 250 مربی، معاون پرورشی و مشاور در مدارس استان نیاز دارد که براساس برنامه ریزی ها این کمبود ها با پرداخت حق التدریس به مربیان موجود تامین می شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر اولویت داشتن مشاور در مقطع متوسطه اول به دلیل داشتن هدایت تحصیلی و متوسطه دوم است.
فتحی اظهار کرد: براساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشتن مشاور برای مقطع ابتدایی نیز ضروری است که تلاش می شود با جذب نیروی مورد نیاز تمام مقاطع تحصیلی از مشاور بهره مند شوند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 701 معاون و مربی پرورشی در فعالیتهای پرورشی و 201 مشاور نیز در بحث مشاوره تربیتی و تحصیلی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.
فتحی در خصوص برگزاری هفدهمین فراخوان پرسش مهر در استان بوشهر گفت: در این دوره چهار هزار و 85 فرهنگی و چهار هزار و 147دانش آموز و 10هزار و 143خانواده شرکت کردند که از بین 90 اثر راه یافته به مرحله کشوری یک رتبه دوم، چهار رتبه سوم و یک اثر شایسته تقدیر کشوری در بخش فرهنگیان و در بخش دانش آموزی یک رتبه دوم و یک رتبه سوم کشوری کسب شد.
وی گفت: هفدهمین فراخوان پرسش مهر با موضوع 'راهکارهای زدودن خشونت از جامعه و منطقه' روز اول مهر از طرف رییس جمهوری برای دانش آموزان مطرح شده است.
وی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب در 218مدرسه، برگزاری سی و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری برای 130هزار و 515 دانش آموز ،توزیع بیش از 560میلیون ریال کتاب برای تجهیز کتابخانه های کلاسی و برنامه غنی سازی اوقات فراغت از جمله دیگر برنامه های این معاونت است.
6047/ 6045**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.